نگاهی به کانال «اندیشه اسلامی در قرآن»
کد خبر: 3555425
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

نگاهی به کانال «اندیشه اسلامی در قرآن»

گروه شبکه‌های اجتماعی: کانال تلگرامی «اندیشه اسلامی در قرآن» در راستای ترویج اندیشه قرآنی مقام معظم رهبری راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کانال تلگرام «اندیشه‌های اسلامی در قرآن» مدت اندکی است که از سوی تعدادی از جوانان محقق علوم قرآنی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شده است. در این کانال روزانه مفاهیم و مطالبی از کتاب «انسان 250 ساله» و «طرح کلی اندیشه‌های اسلامی در قرآن» و برخی کتب اسلامی دیگر را به طور اختصار، موضوعی و با رعایت سیر موجود همراه با کلیپ‌های صوتی از کتاب قرار می‌دهند.
در حال حاضر که بیش از 600 عضو در این کانال عضو هستند، در دو پست اخیر آن جلسه سوم از بخش دوازدهم و سیزدهم و «طرح کلی اندیشه‌های اسلامی در قرآن» درج شده است که در ادامه به مطالب آن اشاره می‌شود.
«ایمان از روی روشنی، از روی درک، فکر و با مصاحبه‌های صحیح وقتی انجام گرفت، آن وقت لازم نیست ما این ایمان را در پارچه و صندوقچه و صندوق خانه بگذاریم که مبادا سرما و گرما و گرد و خاک به آن آسیب برساند؛ آسیبی به آن نمی‌رسد.
این ایمان‌های ناشعورانه است که آدم مدام دل دل دارد، دغدغه دارد، مبادا، مبادا، مبادا. اگر می‌خواهیم ایمان‌ها آگاهانه و استوار باشد، زائل نشود، باید دائما آگاهی بدهیم به آن کسانی که می‌خواهیم مؤمن باشند.
از آگاه شدن اینها واهمه نکنیم، از چشم و گوش بسته ماندن اینها لذت نبریم. راهش این است تا خوب مایه آگاهی در مغزها و دل‌ها و فکرها به وجود بیاید و با آن آگاهی، یک ایمان صحیح و محکم در دل او بنا بشود، آن وقت با توپ هم زائل‌شدنی نیست. اسلام می‌گوید ایمان باید آگاهانه باشد.»
 در جلسه سوم بخش سیزدهم نیز می‌خوانیم: «اینها مقدمه است، «ان فی خلق السماوات و الارض» همانا در آفرینش آسمان‌ها و زمین، «و اختلاف اللیل و النهار» آمد و رفت شب و روز، «لآیات» همانا نشانه‌هایی است، برای کی؟ گیج‌ها یا بی‌هوش‌ها؟ یا برای آنان که نمی‌اندیشند؟ ابداً! «لاولی الالباب» برای خردمندان.
خردمند، آن که دارای خرد و نیروی فهمی از اول ولادت با یک آرم و مانند همه مردمند، در صورتی که فکر و هوششان را به کار بیندازند. والا خردمندها از اول ولادت با یک آرم مخصوصی جدا نشدند که بگوییم ما جزو آنها نبودیم و خردمند نمی‌توانیم بشویم . خردمند یعنی همه ما مردم، با دیگر مردم دنیا، به شرط آنکه این نیرو را که در آنهاست یک خرده به کار بیاندازند.»
کانال تلگرامی «اندیشه اسلامی در قرآن» را اینجا ببینید.

captcha