همکاری ایران و لبنان به نفع صلح و ثبات منطقه است
کد خبر: 3544289
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
ظریف در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان:

همکاری ایران و لبنان به نفع صلح و ثبات منطقه است

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار میشل عون با تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری لبنان گفت: من به افق همکاری‌های دو کشور بسیار خوشبین بوده و اعتقاد دارم که این همکاری‌ها به نفع صلح و ثبات در منطقه بوده و علیه هیچ کس نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته بلافاصله بعد از ورود به لبنان با آقای میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار ظریف مراتب تبریک صمیمانه دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهور لبنان برای پیروزی مردمسالاری در این کشور و انتخاب ایشان توسط مردم لبنان ابراز کرد.

وی افزود: انتخاب رئیس جمهور لبنان پس از یک وقفه طولانی، پیروزی همه مردم لبنان بود. به همین دلیل من امروز همراه با یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی برای تقویت و گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به لبنان آمده‌ام. به نظر ما ایران و لبنان امروز با دو تهدید مشترک ناشی از رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری و افراط گرا روبرو هستند.‌ فراتر از این دو تهدید مشترک، منافع زیادی است که ایران و لبنان در همکاری سیاسی و اقتصادی در همه زمینه‌ها دارند.

ظریف اظهار کرد: من به افق همکاری‌های دو کشور بسیار خوشبین بوده و اعتقاد دارم که این همکاری‌ها به نفع صلح و ثبات در منطقه بوده و علیه هیچ کس نیست.

در این دیدار آقای میشل عون نیز ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی ریاست جمهوری اسلامی ایران در همان ساعات اولیه انتخاب ایشان، از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم ثبات در لبنان قدردانی و بر ضرورت ارتقاء روابط دو کشور در همه زمینه های سیاسی و  اقتصادی تاکید کرد.

captcha