راه‌اندازی پژوهشکده حوزوی در لرستان
کد خبر: 3542308
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
موسوی خبر داد:

راه‌اندازی پژوهشکده حوزوی در لرستان

گروه فرهنگی: مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان خواستار راه‌اندازی پژوهشکده حوزوی در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌ نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران لرستان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به ضرورت  و اهمیت پژوهش و کاربردی شدن تحقیقات، گفت: با پیگری‌های نماینده ولی‌فقیه، مسئولان حوزه علمیه استان و استاندار لرستان در حال رایزنی برای احداث پژوهشکده حوزه در لرستان هستیم.
وی با اشاره به این‌که با تاسیس این پژوهشکده در غرب کشور تحولی چشم‌گیر در بحث پژوهشی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: در این پژوهشکده با طراحی مرکز تحقیقات، کتابخانه، خوابگاه و وسایل ایاب و ذهاب بخشی‌از مشکلات محققان و پژوهشگران حل خواهد شد و می‌توانند با خاطری آسوده به انجام پژوهش‌های حوزوی بپردازند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان این‌که راه‌اندارزی پژوهشکده می‌تواند در تربیت استاد پژوهشگر نیز مؤثر باشد، اظهارکرد: با ایجاد پژوهشکده می‌توان به کیفیت‌بخشی و ایجاد انگیزه و رغبت برای انجام تحقیقات حوزوی نیز کمک کرد.
حجت‌الاسلام موسوی در پایان با اشاره به این‌که پژوهش و تحقیق زیربنای تحصیل و تبلیغ طلاب در مدارس علمیه است بر ضرورت ساخت این پژوهشکده برای حوزه لرستان تاکید کرد.
captcha