قیام امام‌حسین(ع) با هدف احیای دستورات قرآن بود
کد خبر: 3537013
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
امام‌جمعه هرمز:

قیام امام‌حسین(ع) با هدف احیای دستورات قرآن بود

گروه اندیشه: حجت‌الاسلام دری با بیان اینکه قیام امام‌حسین(ع) با هدف احیای دستورات قرآن بود، اظهار کرد: یکی از اهداف قرآنی امام‌حسین(ع) زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دری امام‌جمعه هرمز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با بیان اینکه باید از حوادث کربلا درس بیازموزیم و فقط صرف عزاداری تنها نباشد، اظهار کرد: وظیفه ما به‌عنوان عزاداران اباعبدالله(ع) این است که بدانیم هدف از قیام ایشان چه بوده است و به آن هدف جامه عمل بپوشانیم.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف امام‌حسین(ع) زنده کردن دین جدش پیامبراکرم(ص) بود تصریح کرد: باید در حال حاضر و در جامعه کنونی هرچه که از دستورات پیامبر(ص) و اسلام ناب فراموش شده است را احیا کرده و سعی کنیم به آنها عمل کنیم.
حجت‌الاسلام دری حل تمام مشکلات جوامع اسلامی را منوط به عمل به اسلام واقعی دانست و افزود: دومین درسی که می‌توانیم از حادثه عاشورا بگیریم این است که با تمام کسانی که می‌خواهند اسلام را از بین ببرند یا اسلام ساختگی‌ که خودشان می‌خواهند ترویج دهند مقابله کنیم.
وی با بیان اینکه وهابیت و داعش مظهر عینی ترویج دهنده اسلام دروغین در حال حاضر است گفت: داعش با هدف به انحراف کشیدن و کندن ریشه اسلام تشکیل شده است.
امام‌جمعه هرمز با بیان اینکه یزید به دنبال کندن ریشه اسلام بود گفت: امروز ما نیز باید همچون مولا و مقتدایمان امام‌حسین(ع) با یزید و یزیدیان زمانه در ابعاد مختلف مبارزه کنیم.  
وی با بیان اینکه قیام امام‌حسین(ع) با هدف احیای دستورات قرآن بود اظهار کرد: یکی از اهداف قرآنی امام‌حسین(ع) زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.
حجت‌الاسلام دری با اشاره به برداشت ناقص برخی از معنای نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام زمینه‌ها در جامعه اجرا شود نه فقط در یک زمینه خاص.
وی با بیان اینکه برخی امر به معروف را صرفا در بی‌حجابی می‌دانند تصریح کرد: بی‌حجابی تنها یکی از  مصادیق نهی از منکر است و مصادیق زیاد دیگری وجود دارد که ما چندان به آن جامه عمل نمی‌پوشانیم.
امام‌جمعه هرمز با اشاره به دیگر مصادیق دیگر امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: برخورد با برخی از مسئولانی که به درستی کارشان را انجام نمی‌دهند یکی دیگر از مصادیق نهی از منکر است. 
captcha