برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 11 نقطه آران و بیدگل
کد خبر: 3535727
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 11 نقطه آران و بیدگل

کانون خبرنگاران نبأ: حسن نبوی‌زاده گفت: امسال همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، روز جمعه، 16 مهرماه از ساعت 8 صبح در 11 نقطه شهرستان آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حسن نبوی‌زاده، دبیر همایش شیرخوارگان حسینی آران و بیدگل در حاشیه نشست هماهنگی این همایش در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: امسال همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، روز جمعه، 16 مهرماه از ساعت 8 صبح در 11 نقطه شهرستان آران و بیدگل برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این همایش معنوی در نخستین جمعه ماه محرم هر سال را واقعه‌گویی حادثه کربلا با تکیه بر عاطفی‌ترین نقطه واقعه عاشورا یعنی حضرت علی اصغر(ع) دانست و افزود:‌ بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌ اصغر(ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) از دیگر اهداف این همایش است.
وی افزود: هیئت علی اصغر(ع) محله چهارسوق، هیئت چهارده معصوم(ع) بلوار امام،هیئت علی اکبر(ع) منطقه شهید باهنر شهر نوش آباد، هیئت علی اصغر(ع) سفیدشهر، هیئت جان نثاران قمر بنی هاشم(ع) روستای علی آباد مرکزی و هیئت انصارالحسین(ع) روستای یزدل از جمله مراکز برگزاری همایش شیرخوارگان در بخش مرکزی آران و بیدگل است.
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی آران و بیدگل، همچنین تعداد مراکز برگزاری این همایش در بخش کویرات آران و بیدگل را پنج نقطه اعلام کرد و افزود: هیئت رزمندگان اسلام حسین‌آباد، هیئت علی اکبر(ع) ابوزیدآباد، مهدیه امام حسین مجتبی(ع) روستای کاغذی، هیئت ابوالفضل(ع) علی‌آباد فخره و هیئت ابوالفضل(ع) روستای محمدآباد کویرات از جمله مراکز برگزاری این همایش در این بخش است.
وی با اشاره به اینکه امسال با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل، هماهنگی ویژه‌ای بین هیئت‌های مذهبی برای برگزاری باشکوه این همایش در این شهرستان ایجاد شده؛ بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال 9 هزار نفر از مناطق مختلف شهری و روستایی در این مراسم شرکت خواهند کرد.
نبوی زاده افزود: کارگاه مرکزی دوخت لباس همایش در آران و بیدگل در طول دو هفته گذشته با حضور 30 طراح و خیاط فعال بوده و بیش از سه هزار دست لباس سبز به همراه پیشانی بند برای این مراسم آماده شده است که در روز همایش به صورت رایگان در اختیار نوزادان قرار خواهد گرفت.
دبیر همایش شیرخوارگان آران و بیدگل اظهار کرد: همچنین در حاشیه برخی از مراکز برگزاری این همایش، طرح ویزیت رایگان و سنجش سلامت نوزادان و بیماران نیازمند اجرا خواهد شد.
نبوی‌زاده در ادامه از رونمایی کتاب «چهارسوق عشق» در این همایش خبر داد و تصریح کرد: این کتاب تألیف حجت‌الاسلام دکتر مهدی خدامیان آرانی با نگاهی به کرامات حضرت علی اصغر(ع) است که به صورت همزمان در محل‌های برگزاری این همایش رونمایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین به تمامی کودکان زیر یک سال شرکت‌کننده در این همایش که نامشان مزین به نام حضرت علی اصغر(ع) باشد، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سمیع‌الله مردان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل نیز در این نشست، گفت: واقعه‌گویی فاجعه شهادت حضرت علی اصغر(ع) ظرفیت عظیمی برای جلب توجه انسان‌ها بر واقعه عاشورا و تسخیر قلوب آزادگان در جهان است.
وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی، حرکتی ضداستکبار است که مظلومیت شش ماه کربلا را بازگو می‌کند، همان‌گونه که حرکت امام حسین(ع) ضد استکبار است.
رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش می‌تواند پیام عاشورا را از طریق کوچکترین سرباز امام حسین(ع) انتقال دهد.
حجت‌الاسلام مردان در ادامه نقش خانواده و به‌ویژه مادران را در تربیت و انتقال محبت اهل بیت(ع) به فرزندان تأثیرگذار خواند و اظهار کرد: می‌توان از روضه به عنوان عاملی برای تربیت نسل کودک و نوجوان استفاده کرد.
عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل تصریح کرد: مادری که طفل شیرخوار خود را سر دست می‌گیرد به یاد لحظه‌ای که حضرت سید الشهدا(ع) اصغرش را به میدان آورد، فرزندش را در مسیر درک حقیقت زندگی قرار می‌دهد.
وی گفت: وقتی کودکان با اشک مادران خود در آئین عزاداری مواجه می‌شوند، این نقش در ذهن کودک می‌ماند و در نتیجه پیوندی از دوران کودکی با کربلا و عاشورای اباعبدالله(ع) شکل می‌گیرد و این نوعی مصونیت بخشی درونی برای بچه‌ها است.
یادآور می‌شود، چهاردهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به صورت همزمان در اولین جمعه محرم در چهار هزار نقطه از بیش از 40 کشور جهان برگزار می‌شود.
روح‌الله باقری
captcha