فعالیت 135 مرکز قرآنی در 482 حوزه علمیه خواهران
کد خبر: 3529522
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
مدیر حوزه‌های خواهران خبرداد:

فعالیت 135 مرکز قرآنی در 482 حوزه علمیه خواهران

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر حوزه‌های خواهران از فعالیت 135 مرکز قرآنی در 482 حوزه علمیه خواهران سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور امروز 21 شهریور ماه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهراء برگزار شد گفت: حوزه‌های علمیه هیچگاه در تعطیلی به سر نمی‌برند و همواره در عرصه تبلیغ و تحقیق پیشتاز هستند و برگزاری ایام شروع و ختم جلسه‌ای نمادین است.
وی افزود: ما در حوزه علمیه، علم را فقط برای خدا می‌خواهیم و آغاز سال تحصیلی فرصتی برای تنبه به خودمان است که علم لله است و هر کسی برای خدا آموخت و تعلیم داد در ملکوت سماوات به بزرگی یاد خواهد شد.
جمشیدی با بیان اینکه رهبری پدیده خواهران طلبه را پدیده‌ای عظیم و مبارک برشمردند افزود: امروز 482 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور داریم و درخت حوزه خواهران به ثمر نشسته است و شاهد حضور 70 هزار خواهر طلبه در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و فعالیت 90 هزار فارغ التحصیل هستیم.
وی تصریح کرد: حضور موثر و پرتعداد در فرصت‌های تبلیغی از دیگر کارهای انجام شده است که هم اکنون ده هزار مبلغ تربیت شده و به زودی تلاش می‌کنیم به 27 هزار برسد همچنین حضور خواهران طلبه در یک سوم مدارس از دیگر دستاوردهای حوزه خواهران است.
وی ادامه داد: 135 موسسه قرآنی، 237 انجمن دانش آموختگان، برگزاری 667 کرسی آزاداندیشی در کمتر از سه سال از جمله دستاوردهای این حوزه است و تلاش داریم تا کرسی نظریه‌پردازی نیز ایجاد کنیم.
مدیر حوزه‌های خواهران گفت: 1397 هم‌اندیشی و نشست علمی در حوزه خواهران برپا شده و افتخار داریم که حوزه خواهران در فضای مجازی نیز پیشتازند و هفت هزار خواهر طلبه از یک پورتال جامع تولید محتوای دینی تولید می‌کنند و یک شبکه مجازی کوثر نت در حوزه خواهران وجود دارد و از صدها و هزاران گروه تشکیل شده است.
ساماندهی 3 هزار محقق
جمشیدی بیان کرد: ساماندهی سه هزار محقق در قالب بیش از 500 هسته پژوهشی در 24 استان، 28 شورای علمی پژوهشی، 26 کانون پژوهشی و 41 انجمن علمی و دستیابی به مرجعیت علمی در مسایل زن و خانواده از افتخارات حوزه خواهران است.
وی افزود: اگر تا دیروز تولید علم منحصر به حوزه برادران بود امروز به همت حوزه خواهران، در اقصی نقاط کشور شاهد تلاش و دستاورد علمی خواهران هستیم و این حضور پرتعداد و پر نتیجه است.
مدیر حوزه‌های خواهران سراسر کشور تصریح کرد: حوزه خواهران در عرصه انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب و به ویژه عفاف و حجاب پیشتار بوده و خواهند بود و برای ما افتخار است براساس آمار ارایه شده، تعداد خواهران بسیجی از تعداد برادران بیشتر است.
captcha