تاسیس بانک اسلامی در گرو کسب‌وکار اسلامی است
کد خبر: 3526867
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
پزشکیان مطرح کرد؛

تاسیس بانک اسلامی در گرو کسب‌وکار اسلامی است

گروه اجتماعی: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهیم بانک اسلامی تأسیس کنیم باید برای این منظور بازار، تولید و کسب وکار اسلامی نیز ایجاد شود.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها در کشور به نام بانک اسلامی نامیده شده، گفت: بانک‌های امروزی هیچ شباهتی به اسلام ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاسیس بانک‌هایی که با نام اسلام و مسلمانی است کافی نیست، گفت: باید به بقیه بانک‌ها نیز رسیدگی شود؛زیرا در غیر اینصورت مشکلی از مشکلات بانکی جامعه در کشور اسلامی حل نخواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تآکید کرد: اگر بانکداری اسلامی به طور کامل در کشور اجرا شود در رونق اقتصادی قطعا تاثیر بسزایی خواهد داشت به طوری که اگر هزینه های پولی متناسب با تورم در نظر گرفته شود، قطعا اثرات خود را در رشد اقتصادی و پیشرفت مالی و نظام بانکی کشور خود نشان خواهد داد.

وی در خصوص اینکه اگر بخواهیم وضعیت موجود بانکی را اصلاح کنیم، تمام بسته‌ای که با پول و بازار ارتباط می‌یابد را باید تغییر دهیم، تصریح کرد: بعید می دانم با این روند و در این وضعیت اقتصادی و بازار و تورم و کسب به صورت عملیاتی امکان‌پذیر باشد.

پزشکیان در پایان یادآور شد: لزوم تحقق بانکداری اسلامی تبدیل بازار کشور به بازار اسلامی است که این امر یک بازار متعارف بوده و آن نیز نیز نیازمندتغییر رویکرد است.

وی افزود: ایجاد و رونق بانک‌های اسلامی کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی کشور نیز خواهد داشت و اثرات به‌سزایی در این راستا خواهد گذاشت.


captcha