شیوه فراخوان شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن تغییر کند
کد خبر: 3520998
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
حجت‌الاسلام علی محمدی:

شیوه فراخوان شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن تغییر کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن با تأکید بر ضرورت تدوین شیوه‌نامه‌ای جامع برای دعوت و فراخوان متسابقان به مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: باید برای ارائه خدمات آموزش قرآن به کشورهای توسعه‌نیافته برنامه‌ریزی و تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور که با حضور اعضا برگزار شد بر لزوم توجه به جمع‌خوانی قرآن کریم در محافل و برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود ضمن ابراز رضایت از اجرای این برنامه بر توجه هر چه بیشتر به آن تأکید فرمودند، بنابر این می‌توان این برنامه را در ابعاد مختلف گسترش داد.  
رئیس سازمان اوقاف یکی از رویکردهای مهم در برنامه‌های قرآنی را توجه به منویات رهبری عنوان و تأکید کرد: عمل به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری باید در مسابقات قرآن و برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان سرلوحه امور قرار گرفته و میزان عمل به این فرمایشات مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی باید در مسابقات قرآن مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: نمادها و سمبل‌های انقلاب اسلامی بر مبنای قرآن باید در سالن‌های مسابقات قرآن در معرض دید متسابقان قرار بگیرد و برداشت‌های سیاسی و اجتماعی از آیات قرآنی نیز ترجمه و به صورت واضح  در معرض دید شرکت‌کنندگان خارجی و عموم مردم قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: آیات مبتلابه امروز جامعه، جهان اسلام و دنیا باید همواره مورد تأکید و توجه قرار بگیرند و در تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها همراه با فرمایشات و منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری محور این تبلیغات باشد.
محمدی همچنین بر ضرورت بازنگری و نحوه دعوت و شیوه فراخوان متسابقان به مسابقات بین‌المللی قرآن تأکید کرد و گفت: برای دعوت و حضور بهترین نفرات در این رویداد عظیم قرآنی باید شیوه‌نامه جامعی تدوین تا بهترین افراد بتوانند به این مسابقات راه پیدا کنند.
رئیس سازمان اوقاف افزود: علاوه بر این باید برای ارائه خدمات آموزش قرآنی به کشورهای توسعه نیافته تلاش کنیم.
وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی بانوان شد و گفت: بخش اعظمی از فعالان قرآنی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، بنابر این باید به این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای بشود و مسابقات قرآن ویژه بانوان نیز مورد ارزیابی مستمر قرار گیرد.
captcha