توصیه حجت‌الاسلام راشد به روحانیون در خصوص نیت‌ها
کد خبر: 3502857
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

توصیه حجت‌الاسلام راشد به روحانیون در خصوص نیت‌ها

گروه جامعه: حجت‌الاسلام راشد یزدی معتقد است که روحانیون بدانند اگر می‌خواهند فرهنگ دینی و اسلامی را که بسیار دشوار و حساس است به درستی انتقال دهند باید در عملشان هم نیت‌های خود را خالص کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، در همایش سراسری علما و ائمه مساجد تهران با اشاره به جایگاه علما، روحانیت و ائمه مساجد گفت: شما به مثابه جانشینان پیامبران و کسانی هستید که زمام امور فطری زندگی مردم را به دست گرفته‌اید و عینا نقش انبیا را بر عهده دارید.

وی افزود: روحانیت باید به سوی مردم و برای مردم خدمت کند. نقش انبیا در بین مردم از سخت‌ترین نقوشی است که به‌عهده انسان‌های خاص سپرده شد و امروز نقش انبیا که معلمین بشر و راهنمای زندگی هستند به عهده روحانیت سپرده شده است.

حجت‌الاسلام راشد یزدی با تاکید بر اینکه روحانیت باید راه زندگی را به مردم آموزش دهند نه زنده ماندن را، گفت: علت غایی خلقت انسان برای زندگی است و انسان آمده است تا از زمین جدا شود و به نقطه‌ای برسد که به‌جز خدا نبیند. نقش انبیا نیز این بود که خود را به این مسیر و هدف برسانند و در کنار آن مردم را نیز به این مسیر هدایت و راهنمایی کنند.

وی گفت: امروز نقش روحانیت این است که خود را به درجه کمال و سعادت برسانند و مردم را هم به این مسیر هدایت کنند. البته باید گفت که روحانیت کار بسیار دشوار و حساسی است که باید دقت ویژه‌ای در فعالیت‌های آن انجام شود. روحانیت حاملان دین و فرهنگ هستند و باید آن را به بهترین وجه انتقال دهند.

حجت‌الاسلام راشد یزدی تاکید کرد: روحانیون بدانند اگر می‌خواهند فرهنگ دینی و اسلامی را که بسیار دشوار و حساس است به درستی انتقال دهند باید در عملشان هم نیت‌های خود را خالص کنند.

گفتنی است این همایش با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی، حجت الاسلام جواد صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از علما و ائمه مساجد مناطق ۲۲گانه پایتخت امروز، سه شنبه ۱۱ خرداد ماه در مرکز همایش‌های فرهنگسرای بهمن برگزار شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۲:۱۰
0
0
درسته واقعا نیت خالص داشتن مهمه
captcha