مراسم تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان اوقاف خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 3497710
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

مراسم تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان اوقاف خراسان رضوی برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم تجلیل از خانواده شهدا و 83 نفر از جانبازان، آزادگان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که از کارکنان شاغل و بازنشسته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هستند تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مراسم تجلیل از خانواده شهدا و 83 نفر از  جانبازان، آزادگان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که از کارکنان شاغل و بازنشسته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هستند، برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم در ابتدا حجت‌‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ضمن خوشامدگویی به حاضرین در خصوص جایگاه والا شهدا، جانبازان و ایثارگران در نزد پروردگار به ایراد سخنرانی پرداخت.
در این مراسم حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز با بیان‌اینکه عصر کنونی همچنان بر مدار شهادت می گردد، تصریح کرد: خط و ارزش‌های حسینی همچنان مجاهدان و عاشقان خود را در جای جای جهان جذب می‌کند.
 وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) که می‌فرمایند ایثار بالاترین خوبی‌ها و مکارم است، اظهار کرد: در جریان ایثارگری فرقی میان شهید، جانباز، آزاده و رزمنده نیست آنچه اهمیت دارد، توجه به سه ضلع جریان ایثارگری است.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در ضلع نخست این جریان فرد به این نتیجه می‌رسد که باید در سنگر ایثارگری که میدانی متفاوت زندگی روزمره حاضر شود، اظهار کرد: هر کس در هر سن و قشری وقتی قصد و عزم جهاد می‌کند، حتما باید تغییر و تحولی در زندگی را اراده کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود:  نخستین نقطه عزیمت به سمت ایثارگری همین تغییر و تحول است که اعتراض به شرایط موجود و تصمیم برای انجام کاری مقدس و مورد رضایت الهی است.
وی با بیان اینکه امروز هیچ کس حق ندارد درباره ایثارگران قضاوت کند و این تغییرات و اراده‌های ارزشمند آنان را در عزیمت از راحتی و آسایش به سمت سختی ها منکر شود، گفت: دومین ضلع جریان ایثارگری، مرحله ایثارگری است.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ضلع سوم این جریان را بار مسؤولیت ایثارگر دانست و افزود: ایثارگر اگر شهید شود، بر دوش مردم بازمانده می ماند و اگر جانباز شود، خداوند به او فرصت دیگری داده تا هم خودش پرچمدار آن فضایل باشد وهم دیگران در آیینه اخلاص و ایثار او بنگرند و راه ایثار، بندگی خدا و خدمت به خلق خدا را بیاموزند.
 وی با اشاره به اینکه این معاملات است که با خدا و اهل‌بیت(ع) بوده و ارزش‌هایی که پای آن خون شهید ریخته است، موضوعی نیست که با پایان جنگ تمام شود، تصریح کرد: ما امروز بیش از آن سال ها نیازمند ایثارگری و فرهنگ جهادی هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: آنچه امروز به عنوان یک کارنامه به شهدا و اهل بیت(ع) که ناظر ما هستند تقدیم می‌کنیم، عیار و ترازوی ایثار است که همچنان می‌تواند سبب عزت و افتخار ما باشد.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با بیان اینکه کارکنان اوقاف، توفیق خدمت به خانه و سرمایه اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم را دارند، تصریح کرد: سال‌های سال این سرمای‌ها با فرهنگ و روحیه طاغوتی مدیریت و تضییع می‌شد بنابراین امروز زیبنده است اگر بتوانیم الگوی مدیریتی در تراز ایثار و شهادت برای اداره موقوفات و خدمت به قرآن را رقم بزنیم و این امری شدنی است.
اجرای مسابقات فرهنگی، مداحی و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان، آزادگان و ایثارگران شاغل و بازنشته اوقاف از دیگر برنامه های این مراسم بود.
یاد آور می‌شود، اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی در دوران 8 سال دفاع مقدس، 3 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و 35 نفر از کارکنان این اداره به مقام جانبازی، 11 نفر آزاده و 37 نفر نیز افتخار حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل را داشته‌اند.
captcha