حضور بیش از 66 هزار معتکف در 713 مسجد خراسان رضوی
کد خبر: 3497157
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
در اعتکاف سال جاری صورت گرفت؛

حضور بیش از 66 هزار معتکف در 713 مسجد خراسان رضوی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: امسال در سطح استان خراسان رضوی در ۷۱۳ مسجد شهری و روستایی، مراسم اعتکاف با حضور بیش از 66 هزار و 800 نفر معتکف برگزار شد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین نمازی‌فرد، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی اعتکاف که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، تصریح کرد: امسال در سطح استان خراسان رضوی در ۷۱۳ مسجد شهری و روستایی، مراسم اعتکاف با حضور بیش از 66 هزار و 800 نفر معتکف برگزار شد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: اعتکاف در عصر ارتباطات در  حالی انجام می‌شود که دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی، ایمان مردم بویژه جوانان را هدف گرفته و تمام تلاش خود را برای محو و بی اثر کردن، برنامه‌های دینی و اثرگذار به کار بسته است، اما بدلیل حاکمیت مکتب نجات‌بخش اسلام در این مرز و بوم، نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) و توجه نسل جوان مؤمن و انقلابی به هدایتگری‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و علی‌رغم همه طرفندهای دشمنان، مراسم معنوی اعتکاف امسال از گذشته باشکوه تر برگزار شد.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: اعزام مبلّغ و مبلّغه به مساجد متقاضی، تشکیل حلقه‌های معرفت، برگزاری جلسات تصحیح قرائت نماز و جزء خوانی و محافل انس با قرآن، توزیع محصولات فرهنگی و همچنین اعزام تیم‌های ارزیابی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این ایام به شمار می‌رود.
همچنین حجت‌الاسلام علی بخشی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد  با اشاره به اهمیت نقش مبلّغ و مربی، گفت: شما فعالان فرهنگی اعتکاف به حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) اقتدا و بستر رفع نیازهای معنوی و فرهنگی معتکفان را فراهم کردید.
حجت‌الاسلام بخشی افزود: سنت الهی اعتکاف در طول تاریخ اسلام و دیگر ادیان آسمانی، طرفداران و عاملانی داشته و در بلاد اسلامی به طور عموم و شهرهای شیعه و مراکز حوزوی به طور خاص مورد توجه بوده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد، با اشاره به اینکه خادمان مساجد، مداحان، قاریان، روحانیان و هیئت امنای مساجد نقش کلیدی در برگزاری مراسم اعتکاف دارند، بیان کرد: خانواده نیز نقش مهمی در تشویق فرزندان به امور مذهبی و دینی بویژه اعتکاف دارد.
وی به برخی از چالش‌ها و نواقص احتمالی در برخی مساجد اشاره و ادامه داد: طبق ارزیابی‌های بعمل آمده، برخی از مساجد استانداردهای لازم برای پذیرش معتکفان را نداشته که می‌طلبد در سال‌های آتی این نواقص رفع شود.
حجت‌الاسلام بخشی با اشاره به رشد اعتکاف، اضافه کرد: قبل از مراسم اعتکاف جلسات هم‌اندیشی با حضور اعضاء ستاد اعتکاف در شهر و روستاها برگزار شد تا موانع و نیازها جهت برگزاری آئین اعتکاف برطرف شود لذا می‌طلبد که از این حرکت حمایت و پشتیبانی شود.
در ادامه حجت‌الاسلام حسین نمازی‌فرد، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: اعتکاف یکی از مأموریت‌هایی بود که خداوند متعال از حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع)برای بستر‌سازی آن عهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه همه باید دعوت‌کننده به اعتکاف باشند، ادامه داد: در سال‌های اخیر استقبال فراوانی از سوی اقشار مختلف مردم، بویژه جوانان به این فرهنگ انسان‌ساز که به بیان رهبر معظم انقلاب از رویش‌های انقلاب اسلامی می‌باشد، شده است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از مسئولان و خادمان فرهنگی ۱۲ مسجد برتر برگزار کننده اعتکاف سال جاری استان با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.
captcha