نیت خالص موجب ماندگاری اعمال می‌شود
کد خبر: 3485174
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
حسنی:

نیت خالص موجب ماندگاری اعمال می‌شود

گروه سیاسی: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: نیت خالص علاوه بر اینکه موجب ماندگاری اعمال می‌شود، رضایت و پاداش الهی را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجتالاسلام علی حسنی، مدرس حوزه و دانشگاه، ظهر دیروز، 13 فروردین 95، در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: نیت بالاترین ذکر در اعمال انسان است که در روایت نیز آمده است که اعمال با نیات سنجیده میشود و درستی و یا نادرستی آن معلوم میشود.

وی با اشاره بر اهمیت نیت صحیح در اعمال و رفتار افراد، تصریح کرد: در تعالیم دینی به عملی ثواب داده میشود که دارای نیت صحیح و درست باشد و انسانی که نیت عملش درست باشد موفقیت آن کار نیز بیشتر میشود و افراد کافر نیت‌شان بدتر از اعمال‌شان است، زیرا نیت بد، منشاء اعمال و رفتار ناشایست می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به اینکه مومن چون همیشه دارای نیت خیر است نیتش بهتر از عملش است، خاطرنشان کرد: هر کس با توجه به نیتش عملش را انجام میدهد و نیت در همه اعمال انسان لازم و ضروری است و از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام، باید همه اعمال دارای نیت باشد، حتی خواب انسان نیز باید دارای نیت خیر باشد تا مورد رضای خداوند متعال قرار گیرد.

وی افزود: اگر نیت درست باشد به آن نیت ثواب داده میشود و خداوند متعال نیت خالص را پاسخ داده و به آن نیت ثواب اهدا میکند و با توجه به اینکه نیات سرمنشاء اعمال هستند، افراد مومن چون دارای نیت خیر هستند در بهشت جاویدان و اهل جهنم به دلیل نیت بدشان همواره در جهنم باقی میمانند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: کسی که مال و دارایی ندارد اما نیت خدمترسانی خالص دارد، خداوند متعال به نیت آن فرد، ثواب مذکور را ثبت و ضبط میکند.

حجت‌الاسلام حسنی گفت: جمعیتی که به فعل و عمل کسی رضایت دهد به عمل و فعل آن شریک هستند که ممکن است این عمل یا فعل خوب یا بد باشد و رضایت انسان به عمل و خوب بد موجب شراکت انسان در پاداش یا جزای آن میشود و بر همین اساس اگر نیت انسان درست و صحیح باشد پاداش دریافت میکند و اگر نیت بد داشته باشد جزای بدی در انتظارش است.

captcha