جشنواره سراسري «اسوه صبر و مقاومت» 18 فروردین‌ماه برگزار مي‌شود
کد خبر: 3476496
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
با محوريت تجلیل از خانواده شهدا؛

جشنواره سراسري «اسوه صبر و مقاومت» 18 فروردین‌ماه برگزار مي‌شود

گروه اجتماعي: جشنواره «اسوه صبر و مقاومت» همچون سال گذشته به‌منظور تجلیل از خانواده شهدا و پاسداشت خاطرات، همزمان با سراسر کشور 18 فروردین‌ماه سال 95 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآني(ايكنا) از خوزستان، سیده‌فرانک موسوی، سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت هفته زن و روز مادر که امروز 28 بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از امتیازاتی که زنان ایرانی دارند به برکت انقلاب اسلامی است و به موجب این انقلاب بوده که امروزه زنان در پست‌های مدیریتی قرار دارند و دارای هویت و منش اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: حضرت امام(ره) نیز فرموده‌اند که انقلاب اسلامی ایجاد تحول کرد به ویژه در حوزه زنان. جایگاه زنان پس از انقلاب بسیار تغییر کرد و آن نگاه ابزاری و کالاگونه به زنان دچار تغییر شد.

موسوی با اشاره به حضور پررنگ زنان در پای صندوق‌های رای در انتخابات‌های مختلف ادامه داد: تاکنون زنان کشور تنها رای‌دهندگان خوبی بوده‌اند ولی بر اساس موج جهانی توسعه، هر کشوری که بخواهد توسعه یابد باید به حضور زنان در مشارکت سیاسی و اجتماعی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی توجه کند.

وی با بیان اینکه زنان کشور باید در ساختارهای اجتماعی حضور داشته باشند، گفت: در حال حاضر کشور ما با نُرم میانگین حضور زنان که موجب توسعه‌یافتگی می‌شود، فاصله دارد و در حالی که 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند ولی به این میزان، در جامعه سهم حضور ندارند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: در برهه‌ای از زمان قرار داریم که زنان باید مشارکت سیاسی داشته باشند و با همان خصلت‌های زنانه خود نقشی فعالانه در انتخابات ایفا کنند. همان‌گونه که حضور فعالانه زنان در مشارکت‌های سیاسی از جمله رای دادن در انتخابات انتظار می‌رود، به همان اندازه نیز انتظار می‌رود که زنان در مدیریت سیاسی کشور مشارکت هم داشته باشند.

وی با اشاره به حضور زنان در مشورت‌های سیاسی و مهم کشور در جلسات مختلف مدیریتی اظهار کرد: حضور و مشارکت زنان در سیاست، مدیریت بهتر امور سیاسی و کشوری را به همراه دارد و زنان با تلطیف رفتاری که دارند، موجب تاثیرگذاری در کنش‌های سیاسی می‌شوند و می‌توانند نقش آرامش‌دهنده و هدایت‌گر را ایفا کنند. که این خود موجب کاهش رفتارهای خشونت‌آمیز می‌شود.

موسوی بیان کرد: تاکنون در دوره‌های گذشته مجلس‌ شورای اسلامی سهم زنان نماینده کمتر از 5 درصد بوده و سهم شرکت و کاندیداتوری نیز در حال حاضر 11 درصد است که سهم بسیار کمی است.

وی با اشاره به همزمانی هفته زن و روزهای نوروز سال جدید اظهار کرد: از آنجا که پیش از نوروز، مصادف با ایام عزاداری فاطمیه است، با مشورت با معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری تصمیم بر این شد که هفته بزرگداشت روز زن همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در هفته دوم نوروز برگزار شود و تمرکز برنامه‌های بزرگداشت روز زن در روزهای آخر این هفته باشد.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره اسوه صبر و مقاومت نیز گفت: این جشنواره همچون سال گذشته به منظور تجلیل از خانواده شهدا و پاسداشت خاطرات و بزرگداشت آرمان‌های ایشان صورت برگزار می‌شود؛ جشنواره اسوه صبر و مقاومت همزمان با سراسر کشور 18 فروردین ماه 95 برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: از مشاوران بانوان ادارات‌کل خوزستان انتظار می‌رود که از اجرای روتین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن خودداری کرده و برنامه‌هایی در خور شان جایگاه زنان و ارتقا این جایگاه برگزار کنند.

موسوی با پیشنهاد برگزار کردن برنامه‌ها و افتتاح پروژه‌ها در هفته دوم نوروز مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: زنان مشاور حاضر در ادارات‌کل خوزستان باید سیاست‌های حوزه امور بانوان و خانواده را در اداره متبوع خود دنبال کنند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: همه ادارات وظایفی در قبال زنان شاغل در زیرمجموعه خود دارند ولی تاکنون کمتر شاهد برگزاری برنامه‌های کلان در حوزه زنان از سوی ادارات‌کل خوزستان بوده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم ارایه گزارش از سوی مشاوران امور بانوان ادارات‌کل استان به مجموعه امور بانوان استانداری گفت: مجموعه امور بانوان استانداری هنگامی به بررسی مسایل و مشکلات حوزه زنان ورود می‌کند که از آن اطلاع داشته باشد و انتظار می‌رود که مشاوران ادارات‌کل این اطلاعات را برای بررسی و رفع به اداره‌کل امور بانوان ارایه دهند.

captcha