پخش ندای الله اکبر از گلدسته‌های حرم مطهر رضوی
کد خبر: 3474313
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
در شب 22 بهمن صورت می‌گیرد؛

پخش ندای الله اکبر از گلدسته‌های حرم مطهر رضوی

گروه سیاسی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به پخش ندای تکبیر الله اکبر از مأذنه‌های مساجد و حسینیه‌های سراسر استان گفت: ساعت 9 شامگاه 21 بهمن‌ماه به مدت پنج دقیقه ندای الله اکبر از گلدسته‌های اماکن متبرکه رضوی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری تشریح برنامه‌های یوم الله 22 بهمن که صبح امروز، 20 بهمن‌ماه در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: شامگاه 21 بهمن مردم انقلابی ایران اسلامی همانند سنوات گذشته هم صدا با هم در ساعت 21 ندای تکبیر الله اکبر را در جای جای ایران اسلامی و استان خراسان رضوی طنین‌انداز خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به پخش ندای تکبیر الله اکبر از مأذنه‌های مساجد و حسینیه‌های سراسر استان گفت: ساعت 9 شامگاه 21 بهمن‌ماه به مدت پنج دقیقه ندای الله اکبر از گلدسته‌های اماکن متبرکه رضوی پخش خواهد شد.

اجرای مراسم نورافشانی در 400 نقطه از شهر مشهد
وی به اجرای مراسم نورافشانی در 28 شهرستان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: مراسم نورافشانی در ساعت 8:45 شامگاه 21 بهمن در 400 نقطه از شهر مشهد با همکاری سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد و تشکل‌های مردمی اجرا خواهد شد؛ در این شب به مانند سنوات گذشته لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) در جبل‌النور کوهسنگی مراسم نورافشانی را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام سلطانی از برگزاری مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در 96 نقطه از استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن در شهر مشهد ساعت 9 صبح از میدان 15 خرداد آغاز خواهد شد و راهپیمایان پس از گذر از خیابان امام رضا(ع) به حرم مطهر مشرف خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تشریح برنامه‌های یوم الله 22 بهمن ابراز کرد: از تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی تقاضا داریم در روز 22 بهمن ساعت 9 صبح در میدان 15 خرداد به صورت منظم و در صف‌های به هم پیوسته حضور یابند.

حجت‌الاسلام سلطانی به تجمع راهپیمایان در حرم رضوی اشاره کرد و افزود: در پایان راهپیمایی آقایان از ورودی باب‌الرضا(ع) و بانوان از ورودی باب‌الجواد(ع) به حرم مطهر مشرف خواهند شد که حجت‌الاسلام و سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه به عنوان سخنران اصلی این مراسم به ایراد سخن می‌پردازد.

وی ادامه داد: سید عبدالمجید الحوثی، جانشین مجلس علمای زیدی کشور یمن نیز به عنوان میهمان ویژه این مراسم پیش از سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی به بیان اوضاع کشور یمن خواهد پرداخت.

سرویس‌دهی سازمان اتوبوسرانی و قطارشهری به راهپیمایان
وی به هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری مشهد اشاره و تصریح کرد: بر این اساس در روز 22 بهمن سازمان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد از مبادی پایانه‌های سطح شهر به میدان 15 خرداد به سرویس‌دهی خواهند پرداخت و برای سهولت تردد راهپیمایان به سطح شهر تعداد 400 دستگاه اتوبوس برای عموم شهروندان، 100 دستگاه اتوبوس برای انتقال دانش‌آموزان و 30 دستگاه اتوبوس نیز برای خانواده ایثارگران در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام سلطانی ضمن تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن گفت: شش ایستگاه پخش پوستر و تراکت در میدان بسیج، میدان 15 خرداد و چهارراه دانش آماده خدمات دهی به راهپیمایان خواهند بود. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با ناجا به وسیله چرخ‌بال مسیر راهپیمایی گلباران خواهد شد و تراکت‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نیز  از این طریق در میان راهپیمایان توزیع می‌شود.

ایجاد پیوند با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران
وی در پایان ضمن تشریح اهداف راهپیمایی 22 بهمن ادامه داد: ایجاد پیوند با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، میثاق مجدد با مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و میثاق با شهدای گرانقدر انقلاب از مهم‌ترین اهداف راهپیمایی 22 بهمن امسال است.

حجت‌الاسلام سلطانی، شعار محوری دهه فجر سال جاری را «تداوم انقلاب اقتدار و عزت انقلاب اسلامی در پرتو ولایتمداری، همدلی و همزبانی دولت و ملت و اعلام آمادگی اقشار جامعه برای شرکت در انتخابات باشکوه در هفتم اسفندماه سال جاری» اعلام کرد و افزود: حمایت از مستضعفان جهان همانند مردم یمن، بحرین، فلسطین، عراق، لبنان و سوریه، ابراز انزجار از استکبار جهانی آمریکا، اسرائیل، گروه تکفیری داعش و وهابیون سلفی و حمایت از بیداری اسلامی مسلمانان منطقه تا اتصال انقلاب اسلامی به نهضت جهانی حضرت بقیه‌الله اعظم(عج) نیز از دیگر اهداف راهپیمایی 22 بهمن به شمار می‌رود.

وی مبارزه با تهاجم نفوذی دشمن و هوشیاری ملت در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی را از اهداف راهپیمایی 22 بهمن امسال معرفی کرد و گفت: ایجاد وحدت و همدلی بین ملل اسلامی با ذکر شعار یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، تأکید در ایجاد اقتصاد مقاومتی و قطع دست اجانب از ورود به اقتصاد کشور و حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال برای جوانان از دیگر اهدافی است که در راهپیمایی 22 بهمن امسال بر آن‌ها تأکید خواهد شد.
captcha