آغاز پاسخگویی به زائران خارجی در مرکز تلفنی ۱۳۷ مشهد
کد خبر: 3454524
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
از ابتدای سال ۹۵ صورت می‌گیرد:

آغاز پاسخگویی به زائران خارجی در مرکز تلفنی ۱۳۷ مشهد

گروه اجتماعی: رئیس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال ۹۵، پاسخگویی به زائران خارجی با استفاده از زبان‌های عربی و انگلیسی در مرکز تلفنی ۱۳۷ شهرداری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین کشیری، رئیس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد شامگاه، 27 آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران گروه‌های زبان خارجی دانشگاه‌های مشهد که در سالن جلسات مجتمع کوهسنگی مشهد برگزار شد، گفت: جلسه و نشست‌های متعددی براساس مناسبت‌های مختلف با دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که در این نشست‌ها در حوزه‌های اجرایی و علمی تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا می‌شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از این تفاهم‌نامه‌ها روی کاغذ باقی‌مانده و عملیاتی نمی‌شود، اما در حال حاضر اداره روابط خارجی شهرداری مشهد به دنبال عملیاتی کردن مباحث مدنظر خود است.

کشیری افزود: امروز فضای دیپلماسی جدیدی در کشور با توجه به رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 ایجاد شده است که در این بین خلأ همکاری بیشتر با دانشگاه‌ها حس‌ می‌شود، لذا ما نیازمند ارتباط بیشتر با گروه‌های زبان خارجی هستیم و در واقع باید بدنه دانشجویان این گروه‌ها وارد فاز عملیاتی شوند.

وی با بیان اینکه در این دوره شهرداری مشهد بسیاری از هیئت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری را میزبانی می‌کند، گفت: بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سالیانه بین دو تا سه میلیون زائر عرب وارد شهر مشهد می‌شوند که متأسفانه ما برای این مهم تولید محتوا نکرده‌‎ایم.

تهیه بانک اطلاعاتی دانشجویان برتر زبان‌های خارجی در مشهد در راستای امداد زائران

رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا بانک اطلاعاتی دانشجویان برتر در زبان‌های خارجی انگلیسی، عربی، فرانسه و روسی داشته باشیم تا در نهایت همکاری خود را با دانشگاه‌ها گسترش دهیم.

کشیری ادامه داد: امروز شرکت‌های بخش خصوص برای پوشش برنامه‌های ما اعلام حضور می‌کنند، اما در تولید علم و نیروی انسانی با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه امروز کمتر از 10 درصد دانشجویان زبان خارجی شغل مرتبط با رشته خود را انتخاب می‌کنند، ابراز کرد: ما به دنبال استفاده از دانشجویان زبان‌های خارجی برای پاسخگویی زائران خارجی به مجموعه خود هستیم.

رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد با اشاره به همکاری دانشجویان در بخش‌های اجرایی دیگر کشورها، گفت: امروزه اجلاس گوانگجو چین با کمک 800 دانشجو و دیدارهای تیم بارسلونا اسپانیا با کمک 700 دانشجوی داوطلب انجام می‌شود که این نشان از توجه به ظرفیت دانشجویان در دیگر کشورها است، لذا در این راستا شهرداری مشهد به دنبال استفاده از ظرفیت دانشجویان زبان‌های خارجی با یاری دانشگاه‌ها است.

کشیری اضافه کرد: از ابتدای سال 95 پاسخگویی به زائران خارجی با زبان‌های عربی و انگلیسی در مرکز تلفنی 137 با هدف کسب اطلاعات بیشتر زائران خارجی از شهر مشهد و همچنین اشتغال و کارآفرینی برای جوانان آغاز می‌شود.

captcha