تدوین پیش‌نویس سند اجرایی طرح «نذر فرهنگی» در خرم‌آباد
کد خبر: 3444579
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
ارمغان خبر داد:

تدوین پیش‌نویس سند اجرایی طرح «نذر فرهنگی» در خرم‌آباد

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد گفت: این سازمان از ایجاد رویکرد «نذر فرهنگی» با هدف توسعه فرهنگی و همچنین، گسترش فرهنگ نذر، نوع‌دوستی، ایثار و نیز توسعه خلاقیت، مهارت، توانمندسازی جامعه، مشارکت‌جویی و کتابخوانی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مسعود ارمغان، مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد یکشنبه، 17 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در رابطه با نذر فرهنگی، گفت: نذر فرهنگی اصطلاحی است که در سال‌های اخیر توسط کنش‌گران فرهنگی رواج یافته است و در این رویکرد به‌جای خیرات کردن مواد خوراکی، صرف وقت و قوای فکری و فرهنگی افراد مورد توجه است.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون پیش‌نویس سند اجرایی طرح «نذر فرهنگی» تهیه شده و در دسترس صاحب‌نظران قرار خواهد گرفت تا پس از اعمال نظر کارشناسان و نخبگان فرهنگی، وارد فاز اجرای آزمایشی شود و هم‌زمان جهت تصویب تسلیم شورای فرهنگ عمومی استان شود.
ارمغان با تأکید بر این‌که همکاری سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت داوطلبانه شهروندان از پایه‌های اصلی فعالیت این سازمان خواهد بود، افزود: ترویج فرهنگ نذر در جامعه، انجام نذر فرهنگی، توجه به نیازهای فرهنگی اجتماع، مشارکت‌بخشی افراد مختلف جامعه، تقویت روحیه نوع‌دوستی، ارائه خدمات تخصصی با اولویت بخشیدن به زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان، توسعه سلامت، بهبودی، دانش‌افزایی، علم‌افزایی و ... از اهداف این طرح است.
وی گفت: این طرح با حمایت‌های سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد و توسط افراد داوطلب، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان فرهنگی اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: سعی خواهیم کرد در برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان بیشتر نقش سیاست‌گذاری و تولی‌گری را ایفا کند و تصدی‌گری و اجرا را به‌عهده مشارکت‌کنندگان بگذاریم تا عمق اثر برنامه‌ها افزایش یابد.

captcha