پدافند غیر عامل مصون‌سازی شهر با همدلی دولت و ملت است
کد خبر: 3433573
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

پدافند غیر عامل مصون‌سازی شهر با همدلی دولت و ملت است

گروه اجتماعی: معاون فرماندار کبودراهنگ عنوان کرد: شعار هفته پدافند غیر عامل مصون‌سازی شهر با همدلی و همزبانی دولت و ملت است، زیرا این امر در کاهش آسیب‌پذیری و تداوم برنامه‌های ضروری برای مصونیت‌سازی کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، عمران ذیغمی، معاون فرماندار کبودراهنگ دوشنبه، 11 آبان‌ماه در جلسه پدافند غیرعامل گفت: منظور از پدافند غیرعامل حفظ جان و مال انسان در برابر حوادث، تهدیدات و استمرار فعالیت‌های اساسی و ضروری مردم در شرایط بروز تهدیدات، بحران و کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: آگاه سازی مردم در حوزه پدافند غیرعامل را مورد تاکید قرار داد و گفت: پدافند تنها مختص به دستگاه های اداری نیست بلکه باید در جامعه جا بیفتد و به فرهنگ تبدیل شود و مردم در این حوزه باید با وظایف خود و مشارکت هایی که داشته باشند آشنا شوند.

ذیغمی هدف از تشکیل این جلسه را کاهش آسیب پذیری عنوان و بیان کرد: کاهش آسیب‌پذیری هنگام بحران بدون کمک و اقدامات نظامی و بهره گیری از فعالیت های فنی و مدیریتی یکی از مهمترین هدف پدافند غیرعامل است.

معاون فرماندار کبودراهنگ اظهار کرد: شعار هفته پدافند غیرعامل مصون‌سازی شهر با همدلی و همزبانی دولت و ملت است، زیرا این امر در کاهش آسیب‌پذیری و تداوم برنامه‌های ضروری برای مصونیت سازی و آمادگی در برابر دشمنان داخلی و خارجی کمک می‌کند.

وی اذعان کرد: کارکرد پدافند غیرعامل باعث آگاهی و آمادگی هر چه بیشتر مردم در برخورد با تهدیدات، آسیب‌های احتمالی و کاهش آسیب‌های ناشی از تهدیدات می‌شود، پدافند غیر عامل به معنای نزول آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی است.

captcha