پدافند غیر عامل در حوزه سلامت مبتنی بر پیشگیری است/ آموزش بر مبنای فرهنگ دینی و ملی
کد خبر: 3413399
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۱
صابری‌نیا عنوان کرد:

پدافند غیر عامل در حوزه سلامت مبتنی بر پیشگیری است/ آموزش بر مبنای فرهنگ دینی و ملی

گروه سلامت: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اصل پیشگیری در پدافند غیر عامل در حوزه سلامت بر استفاده از بنیان‌های فرهنگ دینی و ملی برای آموزش مقابله با تهدیدات زیستی و پزشکی کشور تأکید کرد.

امین صابری‌نیا، رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه پدافند غیر عامل در سلامت بر اصل پیشگیری بنیان نهاده شده است اظهار کرد: کاهش تهدید و زمینه‌های آن، اصلی است که در پدافند غیرعامل بر آن تأکید می‌شود وقتی این اصل را در حوزه سلامت مد نظر قرار دهیم معنی پیشگیری از بیماری یا وضعیت‌های تهدید کننده سلامت‌را می‌دهند.

وی افزود: یکی از بحث‌هایی که در وزارت بهداشت در رابطه با پدافند غیر عامل وجود دارد این است که ابعاد مختلفی را برای اجرای آن در نظرگیریم یکی از این روش‌ها آموزش پیشگیری در مقابل بیماری و تهدید سلامتی است.

صابری‌نیا تأکید کرد: هرکسی می‌داند پیشگیری مقدم بر درمان است این موضوعی است که در فرهنگ سلامت ما از گذشته تا کنون وجود داشته و آیات و روایات زیادی نیز هستند که بر این موضوع صحه می‌گذارند.

وی بیان کرد: آموزش‌ها و پیشگیری در مقابل بحران‌ها و حوادث زیستی نیز بر این اساس با فرهنگ دینی و ملی به مردم ارائه داده و با این راهکار آنها را در برابر هر تهدیدی آماده می‌کنیم، البته به همراه آموزش همیشه یک گزارش خطر ارائه می‌شود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات آموزش و آگاهی رسانی حوادث نامتعارف به مردم اظهار کرد: متأسفانه نحوه آموزش حوادث نا متعارف به شکلی است که اگر خیلی جدی وراد بحث شویم ممکن است وحشتی در جامعه ایجاد شود و ما نتوانیم آن را مدیریت کنیم بنابراین بنا را بر این می گذاریم که بیشتر به صورت یک آگاهی عمومی و صرفا به صورت یک هشدار ملایم باشد.

captcha