بهره‌مندی از ظرفیت میدان امام‌حسین(ع) برای نمایش‌های دینی و آئینی
کد خبر: 3402766
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
رسالت بوذری عنوان کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت میدان امام‌حسین(ع) برای نمایش‌های دینی و آئینی

کانون خبرنگاران نبأ: رسالت بوذری مجری برنامه تلویزیونی پرده عشاق درباره برنامه جلوه سوگ گفت: پتانسیل میدان امام حسین(ع) برای اجرای نمایش‌های میدانی و برنامه‌های متنوع هنری بسیار بالاست و از پتانسیل این میدان باید بیشتر استفاده شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مجری برنامه پرده عشاق در حاشیه ضبط این برنامه در ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» گفت: اولین کار در این میدان علم کردن غرفه و خیمه است و قطعأ باید از این ظرفیت و بستر موجود فراتر از این استفاده کرد؛ به نظر من کارهای هنری بسیاری در این میدان می‌تواند به عرصه ظهور برسد؛ حالا که تکیه‌های مختلفی علم شده باید کارهای فرهنگی عظیمی در آن انجام شود.

رسالت بوذری با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم میدان امام حسین(ع) تأکید کرد: هر جایی که یک پرچم مشکی برای اقامه عزای امام حسین(ع) علم می‌شود، همه کسانی که در علم کردن آن بیرق سیاه یا خیمه سهیم بودند و زحمت کشیده‌اند قطعأ نزد حضرت سیدالشهدا(ع) و مادربزرگوارشان مأجور هستند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) ادامه داد: بهترین و بالاترین کار فرهنگی، ترویج فرهنگ عاشورا، امام حسین(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است که باید به همه کسانی که در میدانی که متبرک به نام امام‌حسین(ع) است را اینگونه آراسته‌اند خداقوت و خسته نباشید بگویم.

بوذری اذعان کرد: در عزای حضرت اباعبدالله(ع) نباید حرف اضافه زده شود بلکه حقایق و اصل کلام اهل بیت(ع) باید به نسل امروز منتقل شود و طبق گفته امام رضا(ع) محاسن کلام اهل بیت(ع) باید به مردم منتقل شود. اما ما آنقدر حرف اضافه می‌زنیم که مردم را از این دستگاه می رنجانیم در حالی که بالاترین جاذبه، خود کلام اهل بیت(ع) است که با انتقال آن به مخاطب هم رفتار، اعمال و حرکاتش کم کم اصلاح می شود.

ویژه برنامه «پرده عشاق» در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی سید علی احمدی در گروه فرهنگ و معارف شبکه 3 سیما تهیه شده است و در این ایام در حال پخش است. این برنامه در هر قسمت میزبان یک مهمان است که در خصوص حادثه عاشورا صحبت می‌کند؛ در هر نوبت پخش برنامه پرده عشاق 20 دقیقه زمان برای مهمانان در نظر گرفته شده و در بقیه زمان پخش، برنامه‌هایی همچون شیرخوارگان حسینی، روضه خانگی و عزاداری بازار تهران به روی آنتن رفته است. این برنامه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت شبکه 3 سیما و اجرای رسالت بوذری در حال پخش است.

captcha