توسعه کشور باید با ملاحظات پدافندی صورت گیرد
کد خبر: 3394949
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
آزادی:

توسعه کشور باید با ملاحظات پدافندی صورت گیرد

گروه اجتماعی: مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس با بیان اینکه توسعه کشور باید با نگاه به آینده و ملاحظات پدافندی صورت گیرد، گفت: کاهش آسیب‌پذیری هنگام بحران بدون اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی مهمترین هدف پدافند غیر عامل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، رحیم آزادی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس امروز، 4 آبان‌ماه در آئین استانی و مانور نمادین گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل که در دبیرستان دخترانه شهیدان پژمان شیراز برگزار شد، با بیان اینکه توسعه کشور باید با نگاه به آینده و ملاحظات پدافندی صورت گیرد، گفت: کاهش آسیب پذیری هنگام بحران بدون اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی مهمترین هدف پدافند غیرعامل است.
وی بیان کرد: امنیت روانی نیروی انسانی به ویژه دانش‌آموزان با توجه به پدافند غیر عامل تامین می‌شود، لذا باید در راستای تبدیل پدافند غیر عامل به فرهنگ عمومی تلاش کرد.
آزادی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای را در بر می‌گیرد که هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در دستور کار است، افزایش توان بازدارندگی کشور، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری اقتصادی، پایداری ملی و آسان‌سازی مدیریت در زمان وقوع تهدید از سوی دشمن خواهد انجامید.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس با بیان اینکه پدافند غیرعامل و عامل را مکمل یکدیگر دانست و با یادآوری اینکه هفته پدافند غیرعامل از 4 آبان شروع می‌شود و تا 10 آبان ادامه دارد، گفت: شعار امسال این هفته، «پدافند غیر عامل، مصون‌سازی کشور باهمدلی و همزبانی دولت و ملت» عنوان کرد.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل بدنبال ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات احتمالی است، به تشریح لزوم اهمیت و کارکرد پدافند غیر عامل پرداخت و گفت: فرهنگسازی و آشنایی در مورد اهداف و کارکرد پدافند غیرعامل می‌تواند باعث آگاهی و آمادگی بیشتر مردم در برخورد با تهدیدات و آسیب‌های احتمالی و کاهش این آسیب‌ها باشد.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس اضافه کرد: پدافند یا همان دفاع به دو شیوه عامل و غیر عامل اجرا می‌شود که در شیوه عامل از تجهیزات جنگی استفاده می‌شود که این کار عمدتاً در حوزه کاری نیروهای نظامی است، اما در شیوه غیرعامل دفاع بدون سلاح و تجهیزات جنگی است و تمام نهادها و سازمان‌ها و حتی مردم می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

captcha