نمایندگان جامعه قرآنی بر تخت‌های مرکز انتقال خون/ ذاکران خبر در نذر خون
کد خبر: 3390746
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
گزارشی از روز متفاوت ایکنا؛

نمایندگان جامعه قرآنی بر تخت‌های مرکز انتقال خون/ ذاکران خبر در نذر خون

گروه سلامت: روز متفاوت ایکنا با دعوت از فعالان قرآنی کشور و حضور در مرکز انتقال خون تهران برای اهدای نذر خون آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در ششمین روز از محرم الحرام و بیست و هشتمین روز از مهرماه خبرنگاران ایکنا روز متفاوت خود را آغاز کردند و به همراه جامعه قرآنی کشور به سوی مرکز انتقال خون وصال برای حضور در یک کار خداپسندانه و ایثار گرانه به راه افتادند.


قرار حضور برای اهدای خون ساعت 10 صبح بود اما هنوز ساعت 9 و 30 دقیقه را نشان می‌داد که همهمه‌ای در خبرگزاری آغاز شد و خبرنگاران به همراه جمعی از خوشنامان جامعه قرآنی کشور نیت کرده بودند که خون خود را در روزهای عزاداری سالار شهیدان حسین‌بن علی (ع) نذر کرده و آن را به نیازمندان اهدا کنند.

نیت بر این بود و چنین نیز شد، آرام آرام خیابان وصال را پیمودیم و به مرکز انتقال خون تهران نزدیک می‌شدیم، هریک آیه‌ای از کلام الهی بر لب داشتیم تا با اقتدا به امام مظلومان با اهدای قطراتی از خون خود، جان نیازمندی را نجات داده تا در نزد پرودگار پاداش نجات جان همه‌ آدمیان را بگیریم.

رأس ساعت 10 نمایندگان جامعه قرآنی و خبرنگارانی که همیشه پیشگام خدمت به خلق خداوند بوده‌اند با آستین‌های بالا زده آماده بودند تا اپراتور شماره آنها فراخوانده و آماده اهدای شوند.


دقایقی از ساعت 10 گذشته است مدیر عامل ایکنا و فعلان قرآنی پیشگام اهدا شدند و پس از معاینات اولیه اولین گروه از اهدا‌کننده توانستند نذر خود را ادا کنند.

همزمان ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت نیز به این مرکز وارد شد تا به جمع نذرکنندگان خون بپیوند وی که با حضور گسترده‌ فعالان قرآنی برای اهدای خون شگفت‌زده شد به ایکنا گفت: همین‌که این افراد با این سابقه درخشان توانسته اند به این مکان بیاییند و خون خود را اهدا کنند کار بزرگی را در راستای فرهنگسازی اهدای خون در جامعه انجام داده‌اند.


وی ادامه داد: بالا بودن شاخص‌های انتقال خون ایران در میان کشور‌های جهان ناشی از حضور همیشگی و درک بالای مردم ایران برای این کار بزرگ است که چه با نذر و چه بی نذر پیشگام اهدای خون بوده‌اند، این امر زکاتی برای سلامت بوده و 4 بار در اهدای خون در سال هم علاوه بر این‌ که هیچ ضرری به افراد نمی‌رساند بلکه چه بسا برای سلامتی نیز مفید است.

حریرچی بر روی تخت مخصوص اهدای خون بود که لاله افتخاری نماینده‌ مجلس نیز وارد سالن اهدا شد و ضمن تشکر از کار خیری که بانی آن خبرگزاری ایکنا بوده گفت: در ماه محرم همیشه باید روحیه ایثار و توجه به دیگران داشته باشیم، مطمئنا حرکت امروز فعالان قرآنی و خبرنگاران ایکنا الهام بخش بوده و خواهد توانست بسیاری دیگر از مردم متدین را به این کار سوق دهد.


وی ادامه داد: امیداوریم دیگر قشر‌ها و گروه‌های جامعه که تأثیر گذارند به این کار سترگ پیوسته و بتوانند با ترویج فرهنگ اهدای خون در میان مردم بخشی از نیازهای بیماران را برطرف کنند.

محمد انجم شعاع معاون نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه اهدای خون زکات سلامت بوده اظهار کرد: نذر خون عنوان جدید در نذورات است که قطعا موجب تغییرات شگرفی می‌شود.


وی افزود : خداوند در قرآن تأکید می‌کند اگر می‌خواهیم  که جزء ابرار قرار گیریم باید بخشی از دارایی خود را اهدا کنیم و چه بهتر از نفوس خود استفاده کرده و آن را به ودیعه بگذاریم، خون شالوده اصلی نفس ماست وقتی خون به نیازمندان اهدا می‌کنیم در واقع با اهدای جان خود جان آنان را نجات داده‌ایم.

اربعین می‌تواند نذر خون را جهانی کند

انجام شعاع یادآور شد: نذر می‌تواند مانند وقف یک صدقه دائمی بوده و فقط در یک بازه زمانی متوقف نشود و امیداواریم که در طول زمان ادامه پیدا کرده و تنها به محرم و اربعین محدود نشود گرچه اربعین می‌تواند نذر خون را جهانی کند.


تلاشگران عرصه قرآن و قلم نیت کردند و خون خود را نذر کردند اما برای اینکه بتوانند دیگران را نیز به این کار تشویق کنند با هماهنگی سازمان انتقال خون ایران به کمپین «من یک اهدا کننده خون هستم» پیوستند تا این روز بزرگ را علاوه بر اهدای قطرات خون خود برای همیشه در تاریخ این خبرگزاری ماندنی تر کنند.

گزارش تصویری را می توانید اینجا ببینید

captcha