فرهنگ اهدای خون بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3389010
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
طباطبایی:

فرهنگ اهدای خون بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

گروه سلامت: مدیرکل انتقال خون استان تهران در همایش روحانیون و انتقال خون، فرهنگ اهدای خون را بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سید مرتضی طباطبایی، مدیرکل انتقال خون استان تهران در همایش روحانیون و انتقال خون اظهار کرد: اهدای خون، مصداق امر به معروف و نهی از منکر است، اهداکنندگان مستمر خون سبک زندگی سالمی راانتخاب کرده‌اند تا بتواند جان چند نفر را نجات دهند.

وی با اشاره به حماسه عاشورا تصریح کرد: امام حسین(ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکر و برپا کردن سنت حسنه جد بزرگوارشان با اهدای خون خود ،پیامی را برای ابد در تاریخ جاودانه کند.

طباطبایی پیام سازمان انتقال خون را اینگونه اعلام کرد که مردم نسبت به افراد نیازمند به خون بی‌تفاوت نباشند و بتوانند جان افراد را نجات دهد. امر به معروف هم و نهی از منکر هم دقیقا چنین پیامی دارد که نسبت به انسان‌ها بی تفاوت نباشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان انتقال خون کشور می‌تواند نیازهای خونی کشور تأمین کند، تأکید کرد: در حال حاضر بیماران تالاسمی می‌توانند 40 سالگی خود را جشن بگیرند این در حالیست که تا پیش از تشکیل این سازمان به ندرت می‌توانستند 20 سال عمر داشته باشند؛ در واقع می‌توان گفت که طول عمر این افراد از برکات تشکیل سازمان انتقال خون است.

مدیرکل انتقال خون تهران تأکید کرد: این سازمان افتخارش این است با افرادی همکاری می‌کند که فرهنگ اهدا و ایثار را در جامعه ترویج می‌کند این فرهنگ نجات جان انسان‌ها را درپی دارد.

وی خطاب به ائمه جماعات مساجد تهران عنوان کرد: روحانیون نقش بزرگی در فرهنگ‌سازی جامعه دارند از سوی دیگر در این ماه مردم بیشتر پای سخنان این افراد می‌نشینند، امیدواریم این بزرگوران بتوانند در کنار تشریح پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع)، فرهنگ اهدای خون را نیز گسترش دهند.

طباطبایی در ادامه به مسئله نذر اهدای خون پرداخت و یادآور شد: با مدیران کل انتقال خون استان‌ها ترتیبی اتخاذ شده است تا بتوانیم از افرادی که در این ماه نیت نذر خون کرده‌اند از محرم تا اربعین بتوانند نذر خود را ادا کنند.

در ادامه این نشست سید مهدی هاشمیان، معاونت وزارتخانه و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه 219 هزار شهید برای قوام جمهوری اسلامی خون خود را اهدا کرده‌اند، اظهار کرد: امروز به برکت این خون‌ها عزت‌مند شده‌ایم و باید بتوانیم این عزت را با ترویج امر به معروف و نهی از منکر نظام در اداری و جامعه حفظ کنیم.

وی یادآور شد: باید کاری کرد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را برای جوانان جذاب کرده و آن را تبدیل به گفتمان مرجح در جامعه کنیم تا در آینده این گفتمان جایگزین گفتمان‌های ضد ارزش در جامعه شود.

captcha