طرح نذر خون در جیرفت همزمان با ماه محرم آغاز شد
کد خبر: 3388710
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲

طرح نذر خون در جیرفت همزمان با ماه محرم آغاز شد

گروه اجتماعی: رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت از آغاز طرح نذر خون همزمان با ماه محرم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علیجان بهزادی، رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت دیروز، 26 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح نذر خون همزمان با ماه محرم در این شهرستان گفت: این طرح با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به داوطلبان اهدای خون در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این طرح با شعار نذر خون تصمیم آگاهانه اهدا خون مسئولانه در حال اجراست، تصریح کرد: داوطلبان با مراجعه به پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت واقع در جنب بیمارستان امام خمینی(ره) این عمل خیر را انجام دهند.
بهزادی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام محرم، تعداد زیادی از همشهریان نوع‌دوست در روزهای تاسوعا و عاشورا مبادرت به اهدای خون می‌کنند و امکان سرویس‌دهی به تمامی مراجعه‌کنندگان در این ایام امکان ممکن نیست، لذا این طرح در راستای استفاده از این فرصت انجام می‌شود.
بهزادی افزود: در این طرح که از ابتدای محرم آغاز شده، داوطلبان از ساعت هشت صبح تا 13 ظهر با مراجعه به پایگاه انتقال خون جیرفت خون خود را اهدا کنند و در روزهای تاسوعا و عاشورا در دو نوبت صبح و عصر آماده خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان هستند.
رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 4 هزار و 397 مراجعه‌کننده برای اهدا خون داشته‌ایم که از این تعداد 3 هزار و 619 واحد خون دریافت شده است.
بهزادی با اشاره به اینکه در مجموع ماهانه 680 تا 700 واحد خون در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد مصرف می‌‌شود، بیان کرد: در این شهرستان‎ها 220 بیمار تالاسمی وجود دارد که ماهانه به یک تا دو واحد خون نیاز دارند.
وی با بیان اینکه ماهانه یک‌هزار واحد خون و فرآورده‎های خونی در جنوب کرمان مصرف می‎شود، اظهار کرد: 97 درصد اهداکنندگان خون در این شهرستان را مردان و تنها سه درصد را بانوان تشکیل می‎دهند، به همین دلیل می‎طلبد که این قشر همانند گذشته حضوری پررنگ در این امر خداپسندانه داشته باشند.
بهزادی بیان کرد: نیاز به فرآورده‎های خونی همیشگی است و اختصاص به مکان و زمان خاصی ندارد، بنابراین در تمام فصول سال به اهدای خون نیاز داریم.

captcha