اهدای خون با اعتقادات مردم گره خورده است/ معرفی مراکز اهدای خون
کد خبر: 3385874
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
حاجی بیگی:

اهدای خون با اعتقادات مردم گره خورده است/ معرفی مراکز اهدای خون

گروه سلامت: مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان انتقال خون با تأکید بر اینکه امروزه اهدای خون با اعتقادات مردم گره‌ خورده است مراکز فعال اهدای خون در سطح تهران ویژه ایام محرم را معرفی کرد.

بشیر حاجی بیگی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه میزان مراجعه مردم برای اهدای خون در روزهای خاص به ویژه ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) 4 برابر روزهای دیگر است اظهار کرد: امروزه اهدای خون با اعتقادات مذهبی مردم گره خورده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فرهنگ اهدای خون در کشور نهادینه شده است مردم ایران در مناسبت‌های مختلف بلاخص روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین نفقط به صورت فردی که به همراه خانواده به مراکز اهدای خون برای نذر اهدا مراجعه می‌کنند.

حاجی بیگی بیان کرد: در این راستا با توجه به شعار سازمان انتقال خون در ایام محرم مبنی بر«نذر خون، تصمیم آگاهانه و اهدای مسئولانه» مدیران کل انتقال خون ایران با برنامه ریزی کرده‌اند تا در مراکز اهدای خون پذیرای مردم ایثارگر که در این ایام نیت نذر اهدای خون کرده‌اند باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل اینکه نیاز به خون یک نیاز همیشگی است با یک برنامه ریزی سیستم نوبت دهی اینترنتی را راه‌اندازی کرده و مردم می‌توانند با مراجعه به این سیستم زمان مناسب را برای اهدای خون انتخاب کنند.

مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه با بیان اینکه میزان مراجعه مردم سطح شهر تهران در این ایام دو برابر می‌شود 8 مرکز اهدای خون را در این ایام معرفی و تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم برای اهدای خون در شهر تهران پایگاه‌های وصال واقع در خیابان وصال، مرکز نارمک واقع در خیابان رسالت، مرکز آزادی واقع در میدان آزادی پارک المهدی، مرکز پیروزی بین خیابان اول و دوم نیروی هوایی، مرکز چیذر، مرکز شهریار واقع در خیابان انقلاب، مرکز ورامین واقع در خیابان کمربندی مجتمع ادارات، شهر ری واقع در ضلع غربی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌باشند.

captcha