برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۵۰۰ نقطه جهان/ به دنبال راه‌اندازی نهضت عاشورا پژوهشی در جهان هستیم
کد خبر: 3385002
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
منافی‌پور خبر داد:

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۵۰۰ نقطه جهان/ به دنبال راه‌اندازی نهضت عاشورا پژوهشی در جهان هستیم

گروه جامعه: پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در سه هزار و ۵۰۰ نقطه از جهان خبر داد و گفت: هدف ما رساندن پیام عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) امروز سه‌شنبه 21 ماه و در آستانه فرا رسیدن اولین جمعه ماه محرم(24  مهر ماه)، طی نشستی خبری به تشریح برنامه‌های سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و سرتاسر جهان پرداخت و اعلام کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی از سال 82 در مهدیه تهران با ماهیت واقعه‌گویی حماسه عاشورا و با محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع)آغاز شد.

فرزندانی نذر یاری امام زمان(عج)

وی اعلام کرد: در سال اول 800 دست لباس سبز با عنوان«لباس سبز علوی» به عنوان نماد پرچم علوی و پیشانی بند «یا صاحب‌الزمان(عج)» تهیه شد. که البته در ابتدا این سؤال مطرح می‌شد که چرا این پیشانی‌بند؟ اما کم کم همه متوجه شدند که اصل و اساس این حرکت برای این است که مادران و فرزندان با منجی عالم بشریت بیعت کنند و مادران فرزندانشان را نذر یاری امام زمان(عج) کنند.

منافی‌پور در ادامه به افزایش استقبال مردم طی سال‌های برگزاری این همایش اشاره و اظهار کرد: در سال اول برگزاری بیش از هزارو 500 نفر در مراسم مهدیه تهران شرکت داشتند اما در سال دوم این برنامه در هشت شهر، سال سوم 54 جلسه، سال چهارم 213 جلسه و ... در ایران و شهرهای مختلف جهان برگزار شد.

وی اعلام کرد: این برنامه در سال جاری در بیش از سه هزارو 500 جلسه در سراسر جهان برگزار می‌شود.
دبیرکل مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر جهان اعلام کرد: در سال‌های قبل دوخت و ارسال لباس به شهرهای مختلف کشور صورت می‌گرفت اما دیگر ارسال لباس به استان‌های کشور متوقف شده و در 70 نقطه از کشور لباس‌ها تولید و هر استان لباس‌های مورد نیاز خود را تهیه و استفاده می‌کند.

حضور چهار میلیون مادر در همایش شیرخوارگان حسینی

وی با اعلام این مطلب که در سال گذشته بیش از چهار میلیون مادر در همایش شیرخوارگان حسینی (ع)حضور داشت، گفت: یک میلیون دست لباس دوخته و به کشورهای مختلف ارسال شده است که البته چون ارسال لباس به سایر کشورها هزینه بالایی دارد از 40 کشور مورد نظر تنها توانستیم به 30 کشور لباس ارسال کنیم.

ثبت ملی روز جهانی حضرت علی اصغر (ع)

منافی‌‌پور به ثبت ملی روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) در سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره و اظهار کرد: در تلاش هستیم در سازمان ملل و یونسکو نیز مقام مشورتی به دست آوریم، همچنین تشکیل مجمع عمومی از برنامه‌های آینده ما است و گسترش این برنامه را در هند و آفریقا طراحی کرده بودیم که در هند به دلیل تأمین نشدن بودجه مردمی موفق نبودیم اما در آفریقا بیشتر موفق شدیم.

وی ادامه داد: 11 جلسه در بحرین، 150 جلسه در عراق، 11 جلسه در کویت، 10 جلسه در عربستان و جلسات مختلفی در قطر، عمان، لبنان، هند، لیبریا، نیجریه، سیرالئون، گینه، تانزانیا، ماداگاسکار، 10 ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس و ...، آلمان، انگلستان(لندن)، سوئد، کانادا، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، هند، افغانستان، روسیه، اکراین، مالزی، استرالیا و ... همزمان با ایران برگزار خواهد شد.

شیرخوارگان حسینی به شیعیان محدود نیست

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری این مراسم به شیعیان جهان محدود نیست و مسلمانان از فرق مختلف، مسیحیان و سایر ادیان را نیز در بر می‌گیرد، عنوان کرد: 35 مراسم شیرخوارگان حسینی را اهل سنت در ایران و سایر کشورها برگزار می‌کنند.

برگزاری کنگره بین‌المللی شعر به پنج زبان

وی از برگزاری کنگره بین‌المللی شعر به پنج زبان خبر داد و گفت: بعد از مراسم شیرخوارگان حسینی فراخوان این همایش اعلام می‌شود. البته این فراخوان نیز محدود به شعرای شیعه نیست و ما از همه شعرای جهان برای سرودن شعر برای این واقعه بزرگ دعوت کرد‌ه‌ایم؛ مثلاً 800 شاعر در انگلستان شناسایی شده و به آنها پیام عاشورا با این عنوان که پدری سال‌های پیش فرزندش را به خاطر آزادگی و خوب زندگی کردن انسان‌ها فدا کرده است، «فقط آزاده باشید» ارسال شده است.

برگزاری مسابقه بین‌المللی قرائت سوره تکفیر

منافی‌پور از برگزاری مسابقه بین‌المللی قرائت سوره تکفیر« بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ؛ به کدامین گناه کشته شده است» نیز خبر داد و گفت: شناسایی نخبگان شیعه و نخبگان سایر ادیان از دیگر برنامه‌های ما است و تصمیم داریم پیام شهادت حضرت علی اصغر(ع) را به نخبگان جهان ارسال کنیم چه بپذیرند و چه نپذیرند وظیفه ما ارسال پیام است و ما به دنبال راه‌اندازی نهضت عاشورا پژوهشی در جهان هستیم.

وی به برگزاری هزاران مراسم در سرتاسر دنیا در سکوت رسانه‌ها و مدعیان حقوق بشر اشاره کرد و گفت: برپایی همایش شیرخوارگان حسینی موجب شده بسیاری دست به کارشکنی بزنند از جمله این اقدامات اخیراً لایحه‌ای به پارلمان انگلیس رفته است که واقعه گویی شهادت حضرت علی اصغر (ع) را ترویج خشونت معرفی و خواستار ممانعت از برگزاری آن شده‌اند در حالی که در انگلستان مراسم قمه‌زنی برگزار می‌شود و پلیس انگلستان از برگزاری این مراسم حفاظت می‌کند.چون مراسم قمه‌زنی را برای ضربه‌زدن به ما لازم دارند اما نگران ترویج فرهنگ عاشورایی و حقانیت امام حسین(ع) با بیان واقعه شهادت حضرت علی اصغر(ع) هستند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) افزود: عده‌ای از نژاد پرستان صهیونیستی نیز گروهی را تشکیل داده و عنوان می‌کنند که واقعه گویی شهادت حضرت علی اصغر(ع) ترویج نسل کشی است!

اعلام انزجار از کودک‌کشی آل‌سعود/ فَانْتَظِرُواْ إِنِّی مَعَکُم مِّنَ الْمُنتَظِرِینَ

وی تصریح کرد: در تمام برنامه‌های شیرخوارگان حسینی که روز جمعه 24 مهر ماه برگزار می‌شود، انزجار خود را از کودک‌کشی آل‌سعود اعلام خواهیم کرد. این کودک‌کشی پهلو له پهلوی کودک کشی صهیونیست‌ها زده است و این آیه را خطاب به آنها قرائت خواهیم کرد که « فَانْتَظِرُواْ إِنِّی مَعَکُم مِّنَ الْمُنتَظِرِینَ؛ پس منتظر باشید که من هم با شما از منتظرانم» (آیه 20 سوره یونس).

منافی‌پور در پایان این نشست خبری با تأکید بر اینکه حرکت ما سیاسی‌ترین و پاک‌ترین حرکت قبل از ظهور است، عنوان کرد: ما فقط واقعه‌گویی می‌کنیم و سؤال می‌کنیم که به چه گناهی کودک شش ماهه را کشتند؟ این سند مظلومیت امام حسین(ع) است. و ما به دنبال تکان دادن و بیدار کردن روح آزادی‌خواهی آزادگان جهان هستیم.

به گزارش ایکنا این مراسم از ساعت 8:30 روز جمعه 24 مهر ماه در مصلی تهران، مهدیه تهران و سایر نقاط از پیش تعیین شده در کشور برگزار می‌شود.

captcha