شرکت‌کنند‌گان در طرح «نذر خون» طی زمان‌های اعلام شده مراجعه‌ کنند
کد خبر: 3384262
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
بلوچی درخواست کرد:

شرکت‌کنند‌گان در طرح «نذر خون» طی زمان‌های اعلام شده مراجعه‌ کنند

گروه سلامت: مشاور اجرایی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به طرح نذر خون از اهداکنندگان درخواست کرد طی زمان‌های اعلام شده از سوی این سازمان در طول سال به مراکز مراجعه کنند.

فردین بلوچی، مشاور اجرایی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح برنامه‌های سازمان انتقال خون برای اجرای طرح نذر خون پرداخت.

وی اظهار کرد: به دستور ریاست سازمان ستادی در سازمان انتقال خون که با حضور معاونت فنی تشکیل شده، برنامه‌های لازم برای حضور مردم در طرح نذر خون فراهم شده که به زودی اجرایی می‌شوند.

بلوچی با اشاره به شعار «نذر خون؛ تصمیم آگاهانه، اهدای مسئولانه» که از سوی سازمان انتقال خون برای محرم انتخاب شده است، اظهار کرد: دیدگاه سازمان از روز اول با بحث نذر خون این بود که مردم با نوبت‌های مشخص طی این ماه، خون خود را نذر کرده و ما نیز بتوانیم با یک برنامه صحیح در زمان‌های مختلف از آنها خون بگیریم تا استفاده صحیح را از فرآورده‌های خونی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورا با توجه به ازدحام مراجعه کننده‌گان نیازمند این هستیم که برای این خون‌های دریافتی کارهای تخصصی صورت گیرد و ما بتوانیم نیازمندی‌های بیماران را تهیه کنیم.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان انتقال خون با اشاره به راه‌اندازی طرح نوبت‌سنجی ویژه نذر خون عنوان کرد: درخواست سازمان انتقال خون از مردم این است که در طرح نوبت‌سنجی که برای نذر خون فراهم شده و در زمان‌بندی‌هایی که اعلام می‌شود، آنها در طول سال خون خود را اهدا کنند.

بلوچی با اشاره به دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و عراق اظهار کرد: پورفتح‌الله مذاکراتی را با سازمان انتقال خون عراق پیگیری کرده تا زمینه حضور کارشناسان انتقال خون را در کشور عراق جهت آموزش انتقال خون در ایام عزاداری ویژه برای آن کشور فراهم کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در ایام اربعین تیمی را متشکل از نیروهای سازمان انتقال خون به کربلا اعزام کردیم که در مسیر و جاهایی که مردم ایران مراجعه می‌کردند به آموزش مفاهیم انتقال خون و اهدای آن پرداخته و مردم عزیز را برای اهدای خون پس از بازگشت از کربلا دعوت می‌کردند.

بلوچی در پایان از مردم درخواست کرد: با توجه به نیاز همیشگی به خون و فرآورده‌های خونی، مردمی که می‌خواهند در طرح نذر شرکت کنند می‌توانند در زمان‌هایی که از سوی سازمان انتقال خون اعلام می‌شود به مراکز اهدای خون مراجعه و نذر خود را ادا کنند.

captcha