نذر خون؛ تصمیم آگاهانه، اهدای مسئولانه
کد خبر: 3383727
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
پورفتح‌الله در آستانه محرم اعلام کرد:

نذر خون؛ تصمیم آگاهانه، اهدای مسئولانه

گروه سلامت: مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با تأکید بر برنامه‌ریزی برای هدایت اهدای خون هیجانی به سمت اهدای خون برنامه‌ریزی شده، « نذر خون؛ تصمیم آگاهانه، اهدای مسئولانه» را شعار سازمان انتقال خون ویژه ایام محرم خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی اکبر پور فتح الله  مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور شهیدان امام حسین (ع) در ماه اظهار کرد: اهدای خون هیجانی باید به سمت اهدای خون برنامه ریزی شده هدایت شود و برای نوبت دهی نذر خون و ثبت نام از نذر کنندگان خون در پایگاهها ضمن فرهنگ سازی مناسب اقدام لازم صورت گیرد.

وی همچنین شعار امسال سازمان انتقال خون برای ایام محرم را «نذر خون؛ تصمیم آگاهانه، اهدای مسئولانه»، عنوان کرد و  از اهداکنندگان خون خواست سازمان انتقال خون کشور را در اجرای این شعار و برنامه‌ریزی نذر اهدای خون یاری دهند.

پورفتح‌الله در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه عمده موارد مثبت آزمایش‌های سلامت در خون اهداکنند‌گان بار اول اتفاق می‌افتد، از برنامه سازمان انتقال خون برای کاهش تدریجی اهداکنندگان بار اول و تامین نیاز بیمارستان‌ها از اهداکنند‌گان مستمر خبر داد.

وی افزود: با کاهش 25 درصد اهداکنندگان بار اول و افزایش اهدای خون مستمر، این توان را خواهیم داشت که ضریب سلامت خون در کشور را افزایش دهیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران امنیت و سلامت خون ایران را از دستاوردهای بزرگ این سازمان تلقی‌ کرد و یادآور شد:  ما از بی نظیر ترین ساختارها در میان کشورهای منطقه و در حال توسعه برخوردار هستیم و برای رسیدن به نقطه صفر بروز آلودگی‌های عفونی منتقله از راه خون راه پیچیده و طولانی را باید طی کنیم.

captcha