یگان‌های خون‌گیری برای ماه محرم آماده می‌‌شوند
کد خبر: 3382041
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
بلوچی:

یگان‌های خون‌گیری برای ماه محرم آماده می‌‌شوند

گروه سلامت: مشاور مدیر عامل سازمان انتقال خون از تشکیل یگان‌های خون گیری و آماده سازی آن برای کحرم خبر داد.

فردین بلوچی مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام اینکه برای ارائه بهتر خون رسانی و خون گیری‌ در زمان‌های بحران این سازمان اقدام به تشکیل یگان انتقال خون کرده استT اظهار کرد: بسیج سازمان انتقال خون ایران در راستای حضور فعال واحد‌های اهدای خون در عرصه‌های سلامت تشکیل تیم خونگیری منسجمی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا قرار است یک تیم خونگیری کامل در ستاد فرماندهی بسیج انتقال خون تشکیل شود تا بتواند در مواردی و مکان‌هایی که نیاز است بلافصله حضور پیدا کند.

بلوچی تأکید کرد: سازمان انتقال خون دارای استانداردها و شاخص‌های بالا در زمینه خون‌گیری است به همین دلیل همکاران ما در این حوزه نیازمند آموزش‌های لازم در این مجموعه هستند که خوشبختانه با تلاش‌های حوزه کنترل کیفی، دوره‌های خاص آموزشی در جهت آشنایی با این استاندارد‌ها اجرا شد.

وی اظهار کرد: برای این که این تیم بتواند کلیه موارد خون‌گیری را انجام دهد باید به صورت عملیاتی و عملی در این حوزه کار خود را انجام دهد انجام بدهیم خوشبختانه با کمک بخش فنی و استفاده از مرکز نو آوری سازمان می‌توان به آسانی دوره‌های آموزشی از گیرنده تا اهدا کننده را برگزار کرد.

بلوچی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اعضای تیم خون گیری و یگان‌های انتقال خون ما در حال تکمیل و نهایی کردن دوره‌های لازم هستند و امیداوریم بتوانیم برای ایام محرم این تیم و یگان‌های خون‌گیری را آماده کنیم.

captcha