بانوان کدام استان رکورد دار اهدای خون شدند؟
کد خبر: 3379500
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
افزایش آمار اهدای خون/

بانوان کدام استان رکورد دار اهدای خون شدند؟

گروه سلامت: مدیرکل اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان انتقال خون ضمن تشریح میزان اهدای خون کشور در شش ماه نخست سال جاری از افزایش یک درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

بشیر حاجی بیگی، مدیرکل اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن تشریح میزان اهدای خون کشور در شش ماه نخست سال جاری از افزایش یک درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 1 میلیون و 292 هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده‌ و از این تعداد بیش از 1 میلیون و 61 هزار واحد خون اهد اشده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حاجی بیگی ادامه داد: همچنین در 6 ماهه نخست امسال بیش از 1 ملیون و 800 هزار خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است که مجموع این سه فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی واحدهای خونی توزیع شده را شامل بیش 994 هزار واحد گلبول قرمز فشرده، 370 هزار واحد پلاسمای تازه منجمد شده و 480 هزار واحد پلاکت دانست.

به گفته مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در 6 ماهه سال جاری بانوان استان لرستان با 9/2(نه و دو دهم درصد) و استان ایلام با 8/9(هشت و نه دهم درصد) و استان مرکزی با 7/8 (هفت و شش دهم درصد) بیشترین میزان اهدا خون بانوان را بین استان‌های کشور داشته‌اند.

حاجی بیگی یادآور شد: در 6 ماه اول امسال شاخص اهدای خون بانوان در کشور 4/3 (چهار و سه دهم درصد) بوده است.

captcha