جمع‌آوری ۲۲ هزار اسناد مکتوب از رزمندگان توسط سپاه زنجان
کد خبر: 3379210
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
موسوی خبر داد:

جمع‌آوری ۲۲ هزار اسناد مکتوب از رزمندگان توسط سپاه زنجان

گروه اجتماعی:مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، گفت: نزدیک ۲۲ هزار قطعه عکس و نگاتیو به همراه تعدادی فیلم و اسناد مکتوب از رزمندگان و شهدای زنجان از سوی این مرکز جمع‌آوری شده و در فضای مناسب نگهداری می‌شود.

سید شمس‌الدین موسوی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: نزدیک 22 هزار قطعه عکس و نگاتیو به همراه تعدادی فیلم و اسناد مکتوب از رزمندگان و شهدای زنجان از سوی این مرکز جمع‌آوری شده و در فضای مناسب نگهداری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از اسناد شهدا در منازل این عزیزان نگه‌داری می‌شود، ادامه داد: از خانواده‌های شهدا و از رزمندگان درخواست می‌شود عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به دوران دفاع مقدس نزد خود را به منظور حفظ و نگهداری به روش اصولی و مناسب در اختیار این مرکز قرار دهند.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: لیست گردان عملیات برای پدافند، وصیت‌نامه شهدا، نامه‌های شهدا به خانواده‌های خود، حاشیه‌نویسی کتب و تیکه کلام‌هایی که در نامه‌ها مشاهده می‌شود همه جزء اسنادی هستند  که برای این مرکز حائز اهمیت می‌باشند.
موسوی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان «خط شکنان» همزمان با هفته دفاع مقدس در زنجان، گفت: در این نمایشگاه 50 قطعه از بهترین عکس‌های رزمندگان به صورت گرافیکی در دوران هشت سال دفاع مقدس به نمایش درآمد که توسط سعید حاجی‌خانی و ناصر گیوه‌ای از عکاسان دوران دفاع مقدس تهیه شده بود.

captcha