ایران از فاجعه منا به‌راحتی نمی‌گذرد/مکه و مدینه پایگاه توحید است نه کشتار و جنایت
کد خبر: 3377493
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

ایران از فاجعه منا به‌راحتی نمی‌گذرد/مکه و مدینه پایگاه توحید است نه کشتار و جنایت

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: رژیم آل‌سعود باید بداند که ایران از فاجعه منا به ‌راحتی نمی‌گذرد، این حادثه قابل چشم‌پوشی نیست و دولت عربستان باید در قبال خون‌های ریخته شده نه تنها به ایران بلکه به جهان اسلام پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه، ضمن سرکوب کوتاهی دولت عربستان در فاجعه منا، گفت: اگر امروز برای حادثه منا عزادار نبودیم باید جشن بزرگ غدیرخم، عید امامت و ولایت را می‌گرفتیم که البته امروز به ‌احترام خانواده حجاج جان‌باخته در حادثه منا جشن‌های خود را با حال دیگری برگزار می‌کنیم.

فاجعه منا در حافظه ملت ایران ابدی خواهد شد

وی ادامه داد: در حادثه منا حجاج زیادی در حالی که ذکر و دعا بر لب داشتند در روز مبارک عید قربان در حرم امن الهی مظلومانه کشته شدند و این حادثه  هیچ‌گاه از یاد ملت و تاریخ جهان اسلام فراموش نخواهد شد، این اتفاق نشانگر بی‌کفایتی دولت عربستان است.

تمام مسئولیت فاجعه منا متوجه عربستان است

خطیب جمعه اراک بیان کرد: ژیم آل‌سعود باید توجه داشته باشد که ایران از این حادثه به‌راحتی نمی‌گذرد، این حادثه قابل چشم‌پوشی نیست و دولت عربستان باید قبال خون‌های ریخته شده نه تنها به ایران بلکه به جهان اسلام پاسخگو باشد و مسئولیت این اتفاق کاملاً به‌عهده دولت عربستان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به عمق فاجعه منا عنوان کرد: در خصوص این حادثه از مجامع بین‌المللی، سران کشورهای اسلامی و دادگاه بین‌المللی لاهه این انتظار می‌رود که سکوت نکنند و عوامل این حادثه را که سبب کشته شدن هزاران زائر خانه کعبه در ماه حرام و روز عید شدند محاکمه کنند.

لزوم اتخاذ تدابیر لازم درباره تولیت حرمین شریفین

امام جمعه اراک تأکید کرد: ما انتظار داریم که علمای جهان برای اداره مکه و مدینه که خانه امن الهی است تدبیری اتخاذ کنند و بپذیرند که رژیم آل‌سعود شایستگی اداره این اماکن را ندارد، مکه و مدینه پایگاه توحید، ایمان و معنویت است نه کشتار و جنایت، پایگاه مردم است نه جنایتکاران، سوء تدبیر در رفتار دولت آل‌سعود موج می‌زند این رژیم باید پاسخگو باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به عید غدیرخم بیان کرد: غدیرعید امامت و ولایت است و اهداف پیامبر برگ اسلام(ص) را در وجود حضرت علی(ع) بیان می‌کند؛ چرا که او شاخص اسلام است و مظهر اسلام ناب محمدی.

امنیت ایران علوی است نه اموی

نماینده ولی‌فقیه در استان، در پایان با اشاره به گرامیداشت هفته ناجا اضافه کرد: وظیفه ناجا در تأمین امنیت جامعه مهم است؛ لذا ما به امنیت علوی در کشور احتیاج داریم به ‌خلاف کشور عربستان که در آن کشور امنیت اموی برقرار است و انسان‌ها امنیت ندارند، ما خواهان استقرار امنیت برای مردم کشورمان هستیم که در تحقق این هدف نیروی انتظامی نقش بسزایی دارد.

خبرنگار: فریده خدادادی

captcha