یادمان سردار شهید عباس کریمی در «یاران شاهد» منتشر شد
کد خبر: 3375726
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

یادمان سردار شهید عباس کریمی در «یاران شاهد» منتشر شد

گروه ادب: یادمان سردار شهید عباس کریمی در ماهنامه فرهنگی تاریخی «یاران شاهد» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ماهنامه فرهنگی تاریخی «یاران شاهد» که به تازگی شماره 119 آن از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شده، به زندگی، زمانه و کارنامه سردار شهید عباس کریمی پرداخته است.

در فهرست این ماهنامه به مطالبی با عنوان «شخصیت فرماندهان لشکر محمد رسول‌الله(ص) در کلام شیخ حسین انصاریان»، «بازخوانی شخصیت اطلاعاتی شهید کریمی»، «نقش و تأثیرگذاری شهید عباس کریمی در عملیات والفجر»، «خاطرات شنیدنی از عباس کریمی»، «بررسی سال پایانی زندگی سردار شهید کریمی»، «روایتی از حضور شجاعانه در عملیات بدر»، «متن وصیت‌نامه» و ... برمی‌خوریم.

در مطلبی با عنوان «مردی از جنس لطافت» آمده است: «شهید عباس کریمی در سال 1336 در روستای قهرود کاشان متولد شد. دوران تحصیلات ابتدایی را در قهرود به پایان رسانید و بعد از اتمام دوران ابتدایی در هنرستان نساجی کاشان ادامه تحصیل داد و دیپلم نساجی گرفت. دوران سربازی وی همزمان با مبارزات انقلابی مردم به رهبری امام خمینی(ره) بود. با وجود خفقان شدید حاکم بر مراکز نظامی کشور او در محل خدمت خود که پادگان عباس‌آباد تهران بود اقدام به پخش اعلامیه‌های امام می‌کرد.»

در بخش دیگری می‌خوانیم: «حادثه زخمی شدن وی باعث شد تا او از یک خانواده کاشانی همسر اختیار کند. او می‌گفت هنگامی که برای خواستگاری به منزل شما آمدم و نام تو را شنیدم(زهرا) یکه خوردم و پیش خود گرفتم این چه ارتباطی است بین ازدواج و عملیات. زمانی که در دزفول سراغ زایشگاه را گرفت. برحسب اتفاق، شخصی به ما گفت؛ آخر خیابان، زایشگاه یازهرا است. او با حالتی عجیب گفت؛ یا زهرا(س) این چه سری است که همه با زهرا(س) شروع می‌شود و سرانجام در عملیات بدر که باز با رمز یازهرا بود به شهادت رسید.»

در بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید عباس کریمی آمده است: «شهادت برای من یک فیض بزرگی است، من لیاقت یک شهید را ندارم و امیدوارم که آنها که قبل و بعد از من به درجه شهادت نائل آمده‌اند من را در آن دنیا شفاعت کنند. ان شاءالله و از قول من به تمام اقوام و خویشاوندان به ویژه پدر و مادر و خواهرم و همسرم و برادرانم بگویید، بعد از من برایم گریه و زاری نکنند و در عوض به همه دوستان و آشنایان با چهره‌ای خندان تبریک بگویند.»

captcha