مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک رتبه دوم جشنواره«اتقان» را کسب کرد
کد خبر: 3360109
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
در بخش وب سایت قرآنی؛

مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک رتبه دوم جشنواره«اتقان» را کسب کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: عین‌القضاتی گفت: در نخستین جشنواره انتخاب برترین رسانه‌های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور تحت عنوان«اتقان» مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین در بخش وب سایت‌های قرآنی به مقام دومی دست یافت.

پیمان عین‌القضاتی، مدیر مؤسسه قرآن‌ وعترت اصحاب‌الثقلین اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ترویج فرهنگ قرآنی را یکی از اهم فعالیت مراکز قرآنی بیان کرد و گفت: به منظور توسعه مبانی دینی و الهی در جامعه همگی باید بسیج شوند، چراکه برای رسیدن به این هدف عزمی ملی و مدیریتی اصولی نیازست.

وی با بیان این مطلب که فعالیت در حوزه مجازی می‌تواند در روند روبه رشد فرهنگی دینی و قرآنی تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: به روز بودن نحوه آموزش در فراگیری مضامین قرآنی بسیار مؤثر است و این مهم در مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین به وضوح مشاهده می‌شود.

عین‌القضاتی ایجاد فضاهای دینی و مذهبی در کشور را از هم اهداف تعریف شده برای آموزش قرآن در مؤسسات قرآنی برشمرد و تصریح کرد: یکی از سفارش‌های رهبری و امام(ره) ترویج آموزش صحیح قرآن کریم است که خوشبختانه این مطالبه امام و رهبری در قالب فعالیت مؤسسات قرآنی تعریف شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با توجه به منویات رهبری فعالیت مؤسسات قرآنی در تمامی گروه‌های سنی ارتقا پیدا کرده که این مهم می‌تواند در حفظ ارزش‌های اسلامی و تقویت بنیه‌های فکری مؤثر باشد.

عین‌القضاتی از فراخوانی نخستین جشنواره انتخاب برترین رسانه‌های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور تحت عنوان«اتقان» در خرداد ماه سال جاری خبرداد و افزود: طبق ارسال آثار و چگونگی عملکرد مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک به دیبرخانه جشنواره و داوری‌های انجام شده این مؤسسه به رتبه دومی این جشنواره دست یافت.

وی به بخش‌های چهارگانه این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: مؤسسات، نهادهای قرآنی و فعالان قرآنی آثار خود را در قالب رشته‌های رسانه‌های مکتوب، وب سایت‌های برتر آموزشی قرآن، صفحات شخصی اینترنتی قرآنی و نرم افزارهای قرآنی به این جشنواره ارسال کردند.

عین‌القضاتی ضمن اشاره به این مطلب که مؤسسه یاد شده در بخش وب سایت‌های قرآنی به مقام دومی دست یافت، به فعالیت سایت عاکفون در استان مرکزی نیز اشاره کرد و افزود: سایت مذکور در پنجم مرداد ماه سال گذشته رونمایی شده و خوشبختانه از استقبال قابل قبولی نیز برخوردار است.

وی از بازدید بیش از 4هزار کاربر از سایت عاکفون خبرداد و گفت: مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین در راستای ترویج فرهنگ قرآنی مبادرت به طراحی و ساخت وب سایت قرآنی و پایگاه اطلاع‌رسانی تحت عنوان عاکفون کرده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: سایت عاکفون در مدت یک سال با نگاه استانی و بومی به مباحث قرآنی پرداخته و با توجه به اینکه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کم رنگ یا تخصصی نیست این مؤسسه یکی از اهداف خود را محتوا بخشی به فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی قرار داده است.

captcha