برگزاری دومین نمایشگاه «سنگر بهشت» با محوریت ایثار در اراک
کد خبر: 3359995
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
حسنی عنوان کرد:

برگزاری دومین نمایشگاه «سنگر بهشت» با محوریت ایثار در اراک

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری اراک از برگزاری ویژه‌ برنامه ایام دفاع مقدس خبر داد و افزود: به این مناسبت نمایشگاه ویژه‌ای تحت عنوان «سنگر بهشت» با حال و هوای ایثار و شهادت و با رویکری نو در میدان شهدای اراک برپا می‌شود.

حمید کربلایی حسنی، مدیرعامل سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: برگزاری ویژه برنامه ایام غرور آفرین دفاع مقدس باید از حالت کلیشه‌ای خارج شود، برنامه‌های تکراری خالی از جذابیت از تأثیرگذاری مناسب برخوردار نیست.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باید به روز، مطابق سلائق نوجوانان و مبتنی بر اصول اسلامی باشد، اضافه کرد: مسئولان باید با حساسیت ویژه‌تری وارد صحنه شوند و برنامه‌ها نیز نباید تنها به ایام دفاع مقدس منحصر شود این فرصت تلنگری بر ابعاد فکری نوجوانان است در حالیکه با اجرای طرح‌های تأثیرگذار در طول سال می‌توان آن را تداوم بخشید.

این مقام مسئول از برگزاری دومین طرح ویژه ایام خجسته دفاع مقدس تحت عنوان «سنگر بهشت» در اراک خبرداد و افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه ویژه‌ای با حال و هوای ایثار و شهادت در میدان شهدای این شهرستان برپا می‌شود.

کربلایی حسنی در رابطه با نحوه برگزاری سنگر بهشت در اراک، اظهار کرد: نمایشگاه یاد شده به مدت یک هفته از 31 شهریور تا 6 مهر به شیوه «پرفورمنس» برپا می‌شود، در این نمایشگاه تلاش شده تا با به کارگیری هنر اجرایی و صامت مفاهیم این دوران به مخاطبان القا شود.

وی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به تازگی طرح یاد شده با استقبال قابل توجه مردم مواجه شد، اظهار کرد: هنرمندان در این نمایشگاه به صورت صامت با وضعیت‌های مختلف قرار می‌گیرند، البته این طرح در قالب«مردان نقره‌ای» برای تمام نام‌آوران کشور برگزار شده ولی از آنجایی که رزمندگان هشت سال ایثار و مقاومت مردانی فراتر از مردان نقره‌ای هستند این ایده با عنوان«مردان طلایی» در نمایشگاه اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری اراک از حضور 6 هنرمند از فعالان عرصه بازیگری استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: امید است صحنه‌های به تصویر کشیده شده بتواند از اثرگذاری ماناتری در ذهن و روان مردم به ویژه نوجوانان و جوانان داشته برخوردار باشد.

این مقام مسئول در پایان افزود: سال گذشته طراحی دکور و اجرای زیبای بازیگران بر جذابیت این نمایشگاه افزود و موجب شد در روز نخست استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آید؛ ازاین‌رو امیدست امسال با کسب تجربه در این حوزه شاهد اجرای برنامه‌های بهتری باشیم.

captcha