شماره جدید «شاهد یاران» به سردار شهید ناصر کاظمی اختصاص یافت
کد خبر: 3347214
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

شماره جدید «شاهد یاران» به سردار شهید ناصر کاظمی اختصاص یافت

گروه ادب: شماره 118 ماهنامه «شاهد یاران» این بار به زندگی، ویژگی‌ها و نظرات دوستان، همرزمان و صاحب‌نظران درباره شهید ناصر کاظمی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ماهنامه فرهنگی، تاریخی «یاران شاهد» که به تازگی شماره 118 آن روانه بازار نشر شده است، با گفتاری از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی موسوی، پرویز کاظمی، اسماعیل احمدی‌مقدم، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی، سردار غلامرضا جلالی، سردار سعید الفتی و سردار فتح‌الله جعفری در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در این شماره، مطالبی با عناوین «یادکرد شهید ناصر کاظمی در کلام مقام معظم رهبری»، «ناصر انقلاب»، «بررسی سیره شهید کاظمی»، «روایتی از مجاهدت شهید کاظمی»، «کردستان و شهید کاظمی»، «شهید کاظمی و مجاهداتش در سیستان و بلوچستان»، «یاد یار»، «گذر و نظری بر کتاب‌شناسی ناصر کاظمی» و «باغ ارغوان» درج شده است.

در «یادکرد شهید ناصر کاظمی در کلام مقام معظم رهبری» آمده است: «رحمت خدا بر گذشتگان شجاع این منطقه. رحمت خدا بر شهید چمران، بر شهید کشوری و شهید شیرودی که با بالگردهای خود در این منطقه رفت و آمدها کردند؛ شهدایی مثل شهید ناصر کاظمی و شهدای دیگر که در این منطقه بودند.»

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز در سخنانی درباره این شهید گفته است: «تلاش برای معرفی شهدایی مثل ناصر کاظمی به نسل جوان در حکم تشریح افتخارات نظام و ایران است و برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از صادق‌ترین کارهای جاری است که در فرهنگ این سرزمین ماندگار خواهد بود.»

«ناصر انقلاب» عنوان مطلب دیگری است که در آن می‌خوانیم: «پس از یک سال و نیم تلاش شبانه‌روزی و مجاهدات فراوان در شهریورماه سال 1360 از آنجایی که شهید کاظمی می‌بایست تجارب خود را در سطح وسیع‌تری به کار گیرد، از پاوه به سنندج اعزام شد و مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان را برعهده گرفت. ایشان در این سمت نیز فعالیت‌های درخشانی انجام داد که پاکسازی مناطق حساس و استراتژیک مانند جاده بانه - سردشت، کامیاران، مریوان، تکاب - صائین‌دژ، آزادسازی بوکان، سد بوکان و عملیات‌های دیگر از آن جمله‌ هستند.

وی در کردستان درخشید و چنان شخصیت والایی از خود نشان داد که مردم، دل در گرو محبت او سپردند و حتی نام «ناصر» را بر کودکان‌شان برگزیدند و بر این نام مباهات کردند. هوشمندی، بصیرت، شجاعت و قاطعیت از ویژگی‌های بارز شهید ناصر کاظمی بود. کردستان عزیز به وجود او افتخار می‌کرد و در کنار او، هیچ‌گاه احساس تنهایی و غربت از خود نشان نمی‌داد.»

در بخش دیگری از این ماهنامه، برادر شهید ناصر کاظمی، وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی می‌گوید: «متن وصیت‌نامه شهید کاظمی فرازهای مختلفی از جمله اخلاقی، مدیریتی و فرهنگی دارد که به دلیل تجربیات ایشان در فرمانداری و میان مردم بودن است. در واقع سیر تکاملی شخصیت ایشان در انقلاب چنین شکلی را به وجود آورد. یادم می‌آید شهید صیاد که خودشان شخصیتی ارتشی، نظامی، کلاسیک، کماندو و تکاور بودند، می‌گفتند ما تا یک سال و نیم - دو سال پس از شهادت آقا ناصر طرح‌های عملیاتی ایشان را پیاده می‌کردیم.»

captcha