جهاد دانشگاهی می‌تواند نیاز روز جامعه علمی را متحول کند
کد خبر: 3339709
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

جهاد دانشگاهی می‌تواند نیاز روز جامعه علمی را متحول کند

گروه اجتماعی: نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب بر پایه‌ ارزش‌های اسلامی بنا شده است که توانست یک روش جدید از کار علمی و دانشگاهی با روحیه جهادی ارائه کند.

محمدمهدی رهبری املشی، نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی است که جامعه علمی کشور را با فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی همراه با مدیریت جهادی بر مبنای علمی یاری می‌دهد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با وجود توفیقات خوبی که در امور علمی و پژوهشی کسب کرده است اما انتظارات بیش از این است و البته نهادهای دیگر نیز باید یاری دهنده آن باشند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب بر پایه‌ ارزش‌های اسلامی بنا شده است که توانست یک روش جدید از کار دانشگاهی با روحیه جهادی ارائه کند که نتیجه‌ آن ارتقاء و تکامل فعالیت‌های علمی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها و متعاقب آن تولید علم و ثروت در راستای قطع وابستگی‌های علمی و اقتصادی بوده است.

نماینده رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند تحقیقات علمی را در مسیر آموزش عالی بخوبی ارائه دهد، گفت: در جهاد دانشگاهی با مدیریت جهادی مباحث تحقیقات علمی زودتر به نتیجه می‌رسد.

املشی ادامه داد: در مسائل علمی ما هیچ کمتر از دنیای امروز نیستیم، حضور جوانان ما در المپیادهای بین‌المللی که منشا کارهای علمی بزرگ در دنیاست که تمام اینها نشاندهنده این است ایران می‌تواند به مراتب علمی بالایی در دنیا دست یابد. جهاد دانشگاهی امروز رسالت دیگری هم دارد و آن این است که با مراکز آموزش عالی خود بتواند نیاز روز جامعه علمی را متحول کند و بر روی رشته‌های علمی به روز تمرکز کند، مقاطع تحصیلی نباید همیشه در یک نقطه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازهای مهارتی و فنی بیش از سایر رشته‌ها می‌تواند در مسیر توسعه‌ای قرار گیرد، اضافه کرد: در مسائل علوم انسانی نباید فقط مقلد باشیم بلکه باید خودمان طرحی نو بریزیم که جهاد دانشگاهی در این راستا می‌تواند کمک کند.

نماینده مردم رودسر و املش بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی که با فعالیت‌های جهادی خود توانسته در عرصه‌های علمی موثر باشد در این راستا نیاز به تقویت معیشت نیروهای خود دارد که نهادهای دیگر باید به این نهاد انقلابی کمک کنند.

رهبری املشی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد گیلان، ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان نیز با دارا بودن پژوهشکده محیط زیست، مراکز آموزش عالی و دیگر موسسه‌های علمی و آموزشی علاوه بر تقویت جایگاه علمی و پژوهشی استان می‌تواند در مسائل کشاورزی نظیر برنج و چای ورود کارشناسانه داشته باشد و به رونق این بخش کمک کند.

captcha