رشد 15 درصدی اهدای خون در شب‌های قدر استان مرکزی
کد خبر: 3338017
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
مهدویانی عنوان کرد:

رشد 15 درصدی اهدای خون در شب‌های قدر استان مرکزی

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی گفت: در شب‌های قدر سال جاری با رشد 15 درصدی اهدای خون نسبت به شب‌های دیگر مواجه بودیم، در فرهنگ اسلامی علاوه بر تندرستی بر اجر معنوی اهدای خون تأکید فراوان شده و در همین راستا توجه اسلام به این امر حیاتی قابل ستایش است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فاطمه‌السادات مهدویانی مدیرکل سازمان انتقال خون استان در نشست خبری امروز 11 مرداد، گسترش فرهنگ اهدای خون را در جامعه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: هر ساله روز نهم مرداد به عنوان روز اهدای خون با هدف افزایش آگاهی مردم در مورد نیاز به خون سالم و قدردانی از اهداکنندگان داوطلب، گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگ اهدای خون نسبت به سال‌های گذشته با رشد مناسبی روبرو بوده و اعتقادات دینی مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان و برخورداری از اجر معنوی موجب شده تا تعداد 3 هزارو 25 نفر اهدا کننده در فرآیند اهداخون مشارکت نمایند و تعداد 2 هزار و پانصد و سی و یک نفر موفق به اهدا‌ شوند.

مهدویانی با اشاره به اینکه در شب قدرسال جاری با رشد 15 درصدی اهدای خون نسبت به شب‌های دیگر مواجه بودیم عنوان کرد: اهدای خون امری است که با زندگی انسان ارتباط مستقیم داشته و در فرهنگ اسلامی نیز علاوه بر تندرستی بر اجر معنوی آن تأکید شده است و در همین راستا توجه اسلام به این امر حیاتی قابل ستایش است.

وی تصریح کرد: توجه به حس نوع دوستی و کمک به هم‌نوع در واقع نیازی است که در دنیای مدرن امروزی به شدت لمس می‌شود و با اهدای خون می‌توان قدمی در ارضاء این حس خداپسندانه برداشت و به واسطه آن جان صدها و هزاران انسان را از مرگ حتمی نجات داد و چه زیباست با تشویق جمعیت جوان کشور در این راستا تلاش کنیم .

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: شاخص اهدای خون در کشور 27 نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت است و در استان تعداد 50 نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت استان خون اهدا می‌کنند، یکی از برنامه‌های آینده سازمان انتقال خون استان ، پیگیری کیفیت متناسب با کمیت، افزایش میزان خون‌گیری و فرآورده‌های خونی با توجه به نیاز استان است .

captcha