همکاری سازمان انتقال خون و هلال احمر در گسترش فرهنگ اهدا خون
کد خبر: 3325516
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
هامون خبر داد:

همکاری سازمان انتقال خون و هلال احمر در گسترش فرهنگ اهدا خون

گروه سلامت: سرپرست دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون از همکاری سازمان هلال احمر در گسترش فرهنگ اهدای خون و تأمین خون مورد نیاز بیماران در ماه رمضان خبر داد.

نیما هامون سرپرست دفتر برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکننده‌گان سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا ) از  همکاری با سازمان جوانان هلال احمر در راستای گسترش فرهنگ اهدای خون و تأمین خون مورد نیاز بیماران در ماه رمضان خبر داد.
وی  تصریح کرد: رسالت سازمان انتقال خون تهیه خون تازه و سالم است این سازمان با توجه به وظیفه خود با تمامی هم وطنان در ارتباط بوده و  از جمله مواردی را که مدنظر دارد جلب مشارکت آحاد مردم برای امر خداپسندانه اهدای خون است.
هامون افزود: از سوی دیگر سازمان هلال احمر نیز با توجه به رسالت و نقش خود در جامعه می‌تواند از آن ارگان‌ها و سازمان‌هایی باشد که ما را در جلب مشارکت مردم یاری کند.
وی بیان کرد: در نشست مشترک دفتر برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خون و امیر لَلِه‌گانی معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دو طرف به بررسی زمینه‌های همکاری مشترک پرداختند.
هامون ادامه داد: معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ضمن توصیف تشکیلات، امکانات و ظرفیت‌های سازمان های متبوع خود به بررسی زمینه های همکاری مشترک در زمینه  ترویج فرهنگ اهدای خون به ویژه در میان جوانان و کمک به افزایش دسترسی بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی پرداخت، و از آمادگی این سازمان  برای جلب مشارکت مردم و گسترش فرهنگ اهدا و اقدامات خیرخواهانه و بشردوستانه خبر داد.
وی تأکید کرد: زمینه مشارکت سازمان هلال احمر  برای گسترش فرهنگ اهدا وجود دارد و تعامل خوبی را با سازمان انتقال خون ایجاد کردند و قرار است در این راستا از نیروهایی که در سراسر کشور دارند  برای گسترش فرهنگ اهدای خون سالم و مستمر در سطح کشور استفاده کنند.
این مدیر سازمان انتقال خون عنوان کرد: این همکار ی قرار نیست پس از ماه رمضان پایان یابد بلکه با توجه به اینکه کار فرهنگ‌سازی یک کار زمان‌بر و طولانی بوده، قرار است این همکاری در آینده نیز ادامه پیدا کند.
وی در پایان با توجه به کاهش میزان اهدای خون پس از شب‌های قدر یادآور شد: نیاز به خون همیشگی است و اهدا کننده‌گان، اهدای خود را موکول به ایام خاصی از سال نکنند، زیرا در روزهای بعد از آن ایام با کاهش خون مواجه می‌شویم لذا بهتر است اهدای خون در ایام مختلف سال انجام شود.

captcha