«درآمدی بر جامعه‌شناسی دین» ترجمه و منتشر شد
کد خبر: 3322960
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

«درآمدی بر جامعه‌شناسی دین» ترجمه و منتشر شد

گروه ادب: کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی دین» از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب ترجمه و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی دین» با زیرعنوان چشم‌اندازهای کلاسیک و معاصر نوشته اینگر فورشت و پل رپستاد است که توسط مجید جعفریان ترجمه شده.

این کتاب با استفاده از پژوهش‌های فراوان و ارائه نمونه‌های مستند با نگاهی تحلیل‌گرایانه براساس آنچه در فضای کنونی جامعه‌شناسی دین در جهان می‌گذرد به بیان خطوط کلی نظریه‌های جامعه‌شناختی درباره زندگی دینی معاصر می‌پردازد.

این شیوه نگریستن کمتر در کتاب‌های مرتبط با جامعه‌شناسی دین در ایران یافت می‌شود. این کتاب به خوبی و با متنی روان صورتبندی حقیقی و دقیقی از نگاه جامعه‌شناختی به مسائل حوزه دین ارائه کرده و به اندوخته‌های ذهنی مخاطبان نظم می‌بخشد.

این اثر در 12 فصل تنظیم شده که در فصل نخست تعریفی از جامعه‌شناسی دین ارائه شده است. در فصل دوم کارکردهای دین مطرح شده و در فصول دیگر جامعه‌شناسان کلاسیک و نظریه‌های آنها مورد بحث قرار گرفته است.

«دین در جامعه‌شناسی معاصر» عنوان فصلی است که به نظریات جامعه‌شناسان معاصر در حوزه دین پرداخته و در فصول دیگر به موضوعاتی چون دین در حوزه عمومی، سازمان‌ها و جنبش‌های دینی و ... پرداخته شده است.

کتاب درآمدی بر جامعه‌شناسی دین با زیر عنوان چشم‌اندازهای کلاسیک و معاصر با ترجمه مجید جعفریان و ویراستاری علمی حسن محدثی است که به همت نشر ادیان وابسته انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با تیراژ هزار عدد چاپ شده است.

گفتنی است، کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی دین» از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب روانه بازار نشر شده و به قیمت 30 هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

captcha