‌نبود مکان مناسب این‌بار گریبانگیر مؤسسه آل‌یاسین شد + سند
کد خبر: 3322842
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

‌نبود مکان مناسب این‌بار گریبانگیر مؤسسه آل‌یاسین شد + سند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآن و عترت آل‌یاسین بابل برای تخلیه مکان فعالیتش از سوی اداره‌ اوقاف شهرستان تحت فشار قرار گرفته و متأسفانه این مسئله موجب خلل در روند کاری آن شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسات مردم‌نهاد قرآنی و تشکل‌های قرآنی دارای مجوز طی دهه‌های اخیر به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور شناخته شده‌اند. مجموعه‌هایی که از دل مردم و با نیت ارتقای فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی از نظر کمی و کیفی و جذب بیشتر علاقه‌مندان هر شهر راه‌اندازی شده‌اند. شاید حمایت از این مؤسسات و خانه‌های قرآنی از سوی نهادها و سازمان‌ها کمترین کار ممکن در راستای خدمت‌رسانی بهتر آنان به قرآن‌‌دوستان و جذب علاقه‌مندان و فراگیران کلام حضرت حق تعالی باشد.

اما هنوز در این میان مؤسسات قرآنی هستند که با وجود کمبود بودجه‌های قرآنی اما با مشکلاتی چون پرداخت قبوض سنگین آب، برق و گاز با وجود قانون بند ع، تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 کل کشور (هزینه مصرف با رعایت الگوی مصرف(متناسب با مساحت فضاهای اصلی) و حق انشعاب رایگان برق، آب و گاز برای حوزه‌های علمیه، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن دینی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی)، مکان‌های نامناسب برای آموزش قرآن با وجود مکان‌های بلااستفاده دولتی و حتی غیر دولتی و هبه‌ای در سطح استان‌ها و عدم همکاری مطلوب سازمان‌های و نهادهای مرتبط دست و پنجه نرم‌ می‌کنند.

در این میان مؤسسه قرآن و عترت آل‌یاسین بابل، بهمن‌ماه سال 93 بدون دلیل مشخصی از محلی که از سوی اداره اوقاف شهرستان در اختیارشان قرار داده شده بود، بیرون رانده شدند. این مؤسسه از سال 76 فعالیت‌ قرآنی خود را با اخذ مجوز از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد آغاز کرده است و مهد و پیش‌دبستانی این مؤسسه با مجوز آموزش و پرورش فعالیت می‌کند. همچنین مؤسسه فوق عضو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت نیز است.

این مؤسسه که دارای کلاس‌های متعدد از پیش‌دبستانی تا مقطع بزرگسال و با حضور حدود 50 قرآن‌آموز است در ابتدا در ساختمان استیجاری فعالیتش را آغاز کرد اما پس از مدتی با پیگیری‌های انجام شده و با موافقت رئیس وقت اداره اوقاف شهرستان بابل به ساختمانی که وقف فعالیت‌های قرآنی شده بود و بلااستفاده بوده، منتقل شدند.

ساختمان فوق دارای دو طبقه و چهار واحد جداست که ستاد غدیر و شورای هماهنگی شهرستان بابل کلاس‌ها و دوره‌های متنوعی چون مداحی، مهدویت، عقیدتی و ... را در آن برگزار می‌کنند که در یک طبقه آن نیز مؤسسه آل‌یاسین فعالیت می‌کرد.

 

اما با انتصاب فرد دیگری به سمت ریاست اداره اوقاف شهرستان بابل مشکلاتی ایجاد می شود و با وجود اینکه از این مؤسسه خواسته می‌شود که هزینه‌ای را به‌عنوان اجاره بپردازد و این کار از سوی مدیر مؤسسه انجام می‌شود و حتی هزینه‌ای از سوی مؤسسه برای تعمیرات داخلی ساختمان انجام می‌شود که طی بررسی و کارشناسی انجام گرفته، هزینه انجام شده برآورد شده است.

اما پس از مدتی با وجود هزینه‌های انجام شده و اجاره‌بهای پرداخت شده از سوی مؤسسه به امید اینکه مکان مؤسسه تغییر نکند از سوی اوقاف شهرستان از آنها خواسته می‌شود که ساختمان را تخلیه کنند. در این خصوص نامه‌نگاری‌هایی از سوی مدیر مؤسسه با امام جمعه و فرماندار شهر و همچنین استاندار مازندران، رئیس اداره‌کل اوقاف استان انجام شده  و حتی در این خصوص صحبت‌هایی نیز با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونان و حتی لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

این ساختمان توسط بانو «نیک نفس» که خودشان مربی قرآن بوده بعد از خودش وقف قرآن شده بود. همچنین این ساختمان در شهرستان بابل، چهارراه فرهنگ، جنب شیرنی‌پزی جامعی، روبروی شرکت فرهنگیان در زمینی حدود 600 متر مربع واقع شده است که در حال حاضر و براساس شنیده‌ها به پارکینگ ماشین‌ها اختصاص یافته است.

ایکنا منتظر پیگیری مسئولان و انتشار و انعکاس نظر آنها در این زمینه است.

captcha