آمارهای 3 ماه نخست از رشد اهدای خون حکایت دارد
کد خبر: 3321739
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
حاجی بیگی:

آمارهای 3 ماه نخست از رشد اهدای خون حکایت دارد

گروه سلامت: مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران از افزایش دو و نیم درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

بشیر حاجی بیگی، مدیرکل روابط عمومی سامان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه آمار‌های اهدای خون سال جاری در سه ماه نخست نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: در 3 ماهه اول سال جاری 657 هزار و 805 نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون مراجعه کرده‌ که از این تعداد 540 هزار و 625 نفر موفق به اهدای خون شده اند که رشدی دو نیم درصد نسبت به مدت مشابه در سال 93 را نشان می‌دهد.

حاجی بیگی تأکید کرد: شاخص اهدای خون مستمر در کشور در 3 ماه نخست سال جاری نسبت به سال 93 یک درصد افزایش را رشد را نشان می‌دهد.

بیشترین رشد اهدای خون کشور/ ایلام بالاترین شاخص اهدای خون  زنان
وی افزود: در همین مدت استان‌های خراسان شمالی، البرز و خراسان جنوبی بیشترین رشد اهدای خون در کشور را داشته‌اند که از این تعداد 23 هزار و 53 نفر از اهدا کنندگان بانوان هستند، بیشترین میزان رشد اهدای مستمر خون در استان‌های قم، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بوده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ادامه داد: در 3 ماهه اول سال جاری تنها 26/4 درصد از بانوان کشور در اهدای خون مشارکت داشته‌‌اند که در استان‌های ایلام، زنجان و البرز شاهد رشد اهدای خون بانوان در کشور بوده‌ایم همچنین این آمارها‌ نشان می‌دهد در حال حاضر استان ایلام بالاترین شاخص اهدای خون بانوان را در کشور دارد.

افزایش واحدهای خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها/ رشد 12 درصدی پلاکت‌های خونی
وی اظهار کرد: در 3 ماهه اول سال جاری 925 هزار و 918 واحد خون و فرآوردهای آن شامل پلاسما و پلاکت در بیمارستان‌های کشور توزیع شده است.

مردم اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند
وی در پایان یادآور شد: از مردم نوع دوست و ایثارگر خواهشمندیم اهدای خون در ماه مبارک رمضان را موکول به شب‌های قدر نکنند نیاز به خون و فرآوردهای آن مختص زمان خاصی نیست و این نیاز همیشگی است.

captcha