نخستین مجمع عمومی خیرین انتقال خون تشکیل شد/ حسین هدایتی رئیس شد
کد خبر: 3314320
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
همزمان با روز اهداکنندگان خون؛

نخستین مجمع عمومی خیرین انتقال خون تشکیل شد/ حسین هدایتی رئیس شد

گروه سلامت: همزمان با روز جهانی اهداکنندگان خون به پیشنهاد قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی، مجمع خیرین انتقال خون ایران تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نخستین نشست مجمع خیرین سلامت امروز، 24 خرداد‌ماه روز جهانی اهداکنندگان خون و طی یک حرکت مردمی به پیشنهاد سیدمحمدهادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی تشکیل شد.
بر اساس این گزارش با توجه به کمبود فضای فیزیکی در انتقال خون ایران و شور و حال ایثارگرانه و انساندوستانه ای که به خاطر حضور اهداکنندگان خون و خیرین، ورزشکاران، هنرمندان و پرسنل سازمان در سالن جریان داشت، نخستین تشکل انسجام یافته مردمی برای ساخت پایگاه‌های انتقال خون شکل گرفت.
امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان خون، ایازی پیشنهاد تشکیل این مجمع را به غلامحسین هدایتی، عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس داد که مورد قبول اعضا واقع شد.
در این برنامه که علی اکبر پورفتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون نیز حضور داشت مقرر شد که سال آینده گزارشی از فعالیت‌های این مجمع در مراسم روز اهداکنندگان خون داده شود.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی تاکید کرد که این مجمع در ابتدا ساخت پنج مرکز انتقال خون را در تهران پیگیری کرده و سپس به جبران کمبود فضاهای فیزیکی در استان‌ها و شهرستان‌ها بپردازد.
پورفتح‌اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون نیز یادآور شد: بستر و امکانات خون را در اختیار دوستان قرار می‌دهم تا هر چه سریع‌تر این مهم به سرانجام برسد. امیدوارم سال آینده ساخت VIP سنترها (مراکز پذیرش ویژه اهدا کنندگان) را برای اهدای خون داشته باشیم؛ چرا که مراکز انتقال خون واقعا در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

captcha