بیانیه ارتقای سلامت و بهبود مراقبت از اهداکنندگان خون
کد خبر: 3313574
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
در آستانه روز جهانی اهدا کنندگان خون منتشر شد:

بیانیه ارتقای سلامت و بهبود مراقبت از اهداکنندگان خون

گروه سلامت: مدیران انتقال خون سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای بر ارتقای سلامت و بهبود مراقبت از اهداکنندگان خون تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مدیران سازمان انتقال خون ایران، در بیانیه‌ای مبنی بر ارتقای سلامت و بهبود مراقبت از اهداکنندگان خون اعلام کردند: داوطلبان اهدای خون مهمترین وارزشمندترین سرمایه‌های نظام سلامت هستند، اهدای خون سالم صرفا موضوع مرتبط با پزشکی و سلامت بیماران نیست بلکه اهداکنندگان خون میراث داران انسانیت، معرفت و پرچمداران فرهنگ عشق  وایثار در جامعه هستند.

در این بیانیه، مدیران و کارکنان سازمان انتقال خون کشور متعهد شده‌اند تداوم اهدای خون داوطلبانه را که یک دستاورد مهم برای نظام سلامت کشور است، به عنوان یک اصل اساسی و خدشه ناپذیر استمرار بخشند و تمام تلاش خود را صرف آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان داوطلب، سالم و کم خطر نمایند.

همچنین مدیران و کارکنان انتقال خون در این بیانیه خود را موظف کرده‌اند ضمن معرفی اهداکنندگان خون سالم به عنوان الگوی انسانیت و ایثار به جامعه، نقش و مشارکت آنان را در سلامت فرآورده‌های خون و تکریم آنان‌را جزو اولویت‌های سازمان قرار دهند.

در بخشی از این بیانیه مقرر شده است مدیران به منظور برقراری رابطه مناسب بین کارکنان و اهداکنندگان، کدهای اخلاقی متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی را تدوین کنند.

گفتنی است در این بیانیه بر تلاش برای حفظ استانداردهای جهانی جهت استمرار و ارتقای کیفیت فرآورده های خون، بهبود فضاهای فیزیکی از جمله سالن‌های اهدای خون و افزایش کیفیت پذیرایی از اهدا کنندگان، استمرار و تقویت نظام مراقبت از اهداکنندگان خون، بهره‌برداری از روش‌های نوین ارتباطی برای تعامل سازمان با آحاد جامعه و تدوین بسته‌های آموزشی جهت تعامل بهتر کارکنان با اهداکنندگان خون تاکید شده است.

captcha