مردم را به کارهای سطحی در زمینه قرآن عادت ندهیم
کد خبر: 3268087
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
حجت‌الاسلام قرائتی در همایش فقهی رؤیت هلال:

مردم را به کارهای سطحی در زمینه قرآن عادت ندهیم

گروه حوزه‌های علمیه: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد: نباید در فعالیت‌های قرآنی مردم را به کارهای سطحی عادت داده و تشویق کنیم و از کارهای اصلی باز بمانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) ششمین همایش رؤیت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین‌المللی فقهی نجومی رؤیت هلال دیروز 17 اردیبهشت در مجتمع یاوران مهدی(عج) در قم آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام والسلمین قرائتی در این همایش با اشاره به اهمیت تدبر در قرآن در کشور گفت: یکی از مهمترین مشکلات امروز جامعه ما کمرنگ شدن تدبر و فهم عمیق قرآن است.
وی افزود: خداوند به ما امر کرده است هرچه می‎خواهیم از قرآن بگیریم ولی متاسفانه هر چه بیشتر می‎گذرد شاهد سطحی‌نگری در این حوزه هستیم و از کارهای عمیق کمتر استفاده می‏‎کنیم.
این استاد قرآن بیان کرد: با تاسف باید بگوییم که واقعا انگشت شمارند کسانی که در کشور، یک دوره تفسیری را گذرانده باشند درحالی که حوزویان ما باید این دوره‎های تفسیری را بگذرانند.
وی گفت: درست است که بحث رویت هلال مسئله بسیار مهمی است ولی باید به بعد از رویت نیز توجه کرد و باید به عرصه زیربنایی علمی قرآن توجه داشته باشیم.
قرائتی تصریح کرد: امروز برخی تشویق‎ها برای کارهای سطحی در زمینه قرآن انجام می‎شود که واقعا هیچ سودی ندارد و نباید مردم را به کارهای سطحی در حوزه قرآن عادت دهیم.
وی اظهارکرد: وضع نماز، زکات، قرآن، اخلاق و.... خوب نیست و باید این حقیقت را بدانیم و برای رفع این مشکلات کار جدی انجام دهیم.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام موحد نژاد، دبیر علمی همایش به ارایه بحث پیرامون اهمیت موضوع‌شناسی در عرصه فقه و اوقات پرداخت.
وی گفت: این همایش با هدف توسعه تحقیقات علمی در زمینه رویت هلال و استفاده از ظرفیت‎های حوزه و دانشگاه برگزار شده است.
دبیر علمی این همایش بیان کرد: با توجه به انتظاراتی که از برگزاری این همایش به خصوص در حوزه علمی می‎رفت توقع این بود که مقالات علمی بیشتری به این همایش ارسال شود.
گفتنی است این همایش بعد از ظهر امروز با سخنرانی دکتر ولایت و پیام آیت‌الله العظمی سبحانی و قرائت مقالات برتر ادامه می‎یابد.

captcha