نمایش قرآن منسوب به دستخط حضرت علی(ع) برروی پوست آهو در کتابخانه آستان قدس
کد خبر: 3233845
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

نمایش قرآن منسوب به دستخط حضرت علی(ع) برروی پوست آهو در کتابخانه آستان قدس

گروه هنر: نمایشگاهی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی، چاپی و نرم‌افزارهایی با موضوع حضرت علی(ع) در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شده است که از جمله این آثار می‌توان به قرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع) که بر روی پوست آهو با خط کوفی کتابت شده، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمدجواد قوی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع)، نمایشگاه ارزشمندی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی، چاپی و نرم‌افزارهایی با موضوع حضرت علی(ع) از تاریخ ۹ تا 16 اردیبهشت‌‌ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شده است.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه علاوه بر قرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع) که بر روی پوست آهو با خط کوفی کتابت شده، کتب خطی ارزشمندی مانند صد کلمه علوی، مناجات‌نامه منظوم حضرت علی(ع)، دعای کمیل و نهج‌البلاغه به نمایش درآمد.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه راه سعادت، علم الیقین، نور علی نور، ابواب‌الحکم و فصول العلیه از عناوین کتب چاپ سنگی این نمایشگاه است، بیان کرد: در بخش دیگری از این نمایشگاه پایانه و نرم‌افزارهای ارزشمندی با موضوع حضرت علی(ع) قرار دارد.

وی ادامه داد: کتاب‌های چاپی کم نظیری از آثار و تألیفات دانشمندان بزرگ اسلامی مانند پرتویی از خورشید پرفروغ امام علی(ع)، سیره علوی، سیاست‌نامه امام علی(ع)، اندیشه سیاسی در گفتمان علوی و رفتارشناسی امام علی(ع) در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

قوی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دارای مجموعه‌های خطی و چاپی بی‌نظیری در موضوعات مختلف است، اظهار کرد: بر این اساس به مناسبت‌های مختلف، بخشی از آن‌ها در قالب نمایشگاه به نمایش در می‌آید که مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار دینی و مذهبی قرار دارد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «گنجینه آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) »، از 9 تا 16 اردیبهشت‌ماه صبح و بعد از ظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

captcha