کمبود نیروی انسانی و اعتبار؛ دو مشکل مهم اداره فرهنگ و ارشاد فردوس
کد خبر: 3208989
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

کمبود نیروی انسانی و اعتبار؛ دو مشکل مهم اداره فرهنگ و ارشاد فردوس

گروه اجتماعی: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فردوس مهمترین مشکل این اداره را کمبود نیروی انسانی و اعتبار عنوان کرد و گفت: در صورت تأمین و افزایش اعتبار با وجود هنرمندان توانا شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی باشیم.


اسماعیل رهنی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، مهمترین اولویت‌های ارشاد شهرستان در سال جاری را ایجاد روحیه همدلی و همزبانی در بین هنرمندان، توجه بیش از پیش به تمامی رشته‌های مختلف هنری، اعلام برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت، اداره، برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری و اولویت‌دار، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در ماه رمضان، برگزاری کلاس‌های آموزشی ـ هنری در 10 رشته عنوان کرد.



وی ادامه داد: حمایت از مؤلفان و ناشران، بزرگداشت مفاخر شهرستان، برگزاری جٌنگ‌های مختلف، ایجاد نشاط در بین هنرمندا و عموم جامعه، توجه ویژه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌ویژه جنگ نرم و رسانه‌های دیجیتال، انجام فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف هنری از دیگر اولویت‌های اداره ارشاد فردوس در سال جاری است.



سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فردوس برپایی نمایشگاه کتاب، بزرگداشت شیخ بهایی، بزرگداشت شعرا، برگزاری نشست‌های هنری با هنرمندان، برگزاری همایش فرهنگی ـ بصیرتی امام شناسی، برگزاری آزمون سراسری قرآن طرح 1448 ب ه تعداد 55 نفر، بزرگداشت روز خبرنگار، برپایی ایستگاه نقاشی در دهه فجر، برگزاری همایش مهارت‌هایازدواج، بزرگداشت روز فردوسی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی، برگزاری شب شعر دفاع مقدس از مهمترین فعالیت‌های اداره ارشاد فردوس در سال 93 بوده است.



رهنی اقدامات انجام گرفته در راستای آثار هنری ـ دینی را حمایت از فعالیت‌های قرانی و مراکز فرهنگی قرآن و عترت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار، برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی، حمایت از نمایش‌های مذهبی، تکریم و تجلیل از خادمان و نخبگان قرآنی، اختصاص اقلام فرهنگی و کتب قرآنی به مراکز قرآنی، افزایش مراکز قرآنی و کانو‌ن‌های فرهنگی ـ هنری بیان کرد.



وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در زمینه حمایت از هنرمندان دینی شهرستان در سال جاری دارید؟، افزود: سعی شده از هنرمندانی که در هر زمینه فعالیت می‌کنند، به‌ویژه در بحث تولیدات دینی شامل نمایش‌های مختلف مذهبی، فیلم‌های دینی و ... حمایت شود و محیط‌های مناسب و سالم برای فعالیت این قشر فراهم شود.



سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فردوس مهمترین مشکل این اداره را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: چراکه با سابقه و پیشینه فرهنگی شهرستان توقع از این مجموعه زیاد بوده و اداره قبلاً با 9 نفر امورات را انجام می داده ولی امروز با 3 نفر نیرو می‌باید پیگیر فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی سطح شهرستان باشد.



رهنی مشکل دیگر اداره را کمبود اعتبار بیان کرد و یادآور شد: نیاز است با عنایت به هجمه فرهنگی دشمن به این نهاد فرهنگی توجه بیشتری شود چراکه در صورت تأمین و افزایش اعتبار با وجود هنرمندان توانا شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی باشیم.

captcha