بقاع متبرکه گیلان متناسب با تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز فضاسازی می‌شوند
کد خبر: 2968373
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
حجت‌الاسلام عادلی خبر داد:

بقاع متبرکه گیلان متناسب با تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز فضاسازی می‌شوند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار حرم امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان خبر داد و گفت: بقاع متبرکه متناسب با تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز فضاسازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روزگذشته، 20 اسفند در نشست با خبرنگاران استان گیلان که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف برگزار شد، با بیان اینکه طرح «آرامش بهاری» از 28 اسفندماه جاری در 200 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری تا 15 فروردین 94 ادامه دارد.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه(س) با عید نوروز و با بیان اینکه بقاع متبرکه متناسب با این ایام فضاسازی خواهند شد، گفت: در ایام عید نوروز هفت‌سین فاطمی با استفاده از القاب حضرت صدیقه طاهره(س) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه آماده‌سازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای پذیرایی از مسافران نوروزی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: سفره هفت سین فاطمی با هفت سین سلیمه، سیده‌النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه در امامزادگان طرح «آرامش بهاری» و سوگواره «یاس نبوی» برپا می‌شود.

این مسئول فرهنگی از برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از قبیل برنامه‌های عبادی و ادعیه، قرائت دعای لحظه تحویل سال نو و صلوات خاصه حضرت زهرا(س) از ویژه‌برنامه‌های این مراسم در ایام تعطیلات نوروزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تصریح بر اینکه تلاش شده تا خدمات رفاهی زائرین به بهترین نحو ممکن انجام شود، گفت: ایستگاه‌های صلواتی در طول این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه که در مسیر تردد زائران قرار دارد دایر می‌گردد.

حجت‌الاسلام عادلی از برپایی 70 خیمه در طرح «آرامش بهاری» در سطح بقاع استان خبر داد و تصریح کرد: خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های عفاف و حجاب، پرسمان دینی، مشاوره، «همه واقف باشیم»، کودکان و پاسخ به مسائل شرعی است.

وی اضافه کرد: 98 روحانی اعزامی از قم و  104 روحانی بومی در اجرای طرح «آرامش بهاری» و سوگواره «یاس نبوی» ما را یاری می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی توجه ویژه‌ای برای حضور در لحظه تحویل سال در فضاهای معنوی از جمله کنار امامزادگان دارند، افزود: سال گذشته مردم با حضور چشمگیری در کنار بقاع متبرکه سال نو را تحویل کردند.

captcha