اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه «تحکیم خانواده» شاهین‌شهر برگزار شد
کد خبر: 2912027
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷

اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه «تحکیم خانواده» شاهین‌شهر برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ محسن ربیعی: اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه «تحکیم خانواده» شاهین‌شهر با حضور مسئولان شهرستان و هنرمندان عرصه فیلم شهرستان شاهین‌شهر برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در جشنواره فیلم کوتاه تحکیم خانواده شاهین‌شهر که در دوره اول به‌صورت شهرستانی برگزار شد، تعداد 76 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در دو بخش آزاد و تحکیم خانواده با هم به رقابت پرداختند.

هیئت داوران برگزیدگان بخش موضوعی و آزاد نخستین جشنواره فیلم کوتاه تحکیم خانواده را اعلام کردند. در بخش موضوعی
هفت سالگی به کارگردانی سروش درویشی، رتبه اول؛ مرد خوب به کارگردانی فرهاد فرجی، رتبه دوم؛ نیایش به کارگردانی رحیم‌علی افشاری، رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش آزاد، آرزوی دور اثر میثم صابریان، رتبه اول؛  هوای عاشقی اثر محسن ربیعی، رتبه دوم؛ خودکشی ممنوع اثر درخشنده‌فر، رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مستند  فیلم «فریادهای قلعه کهن» به کارگردانی حسن محمدی به عنوان بهترین اثر مستند انتخاب و برگزیده شد.

اعضای هیئت داوران از دیدن بعضی آثار، به لحاظ ایجاز در بیان، کاربرد پژوهش و تحقیق در تولید و نیز استفاده از مؤلفه‌های زیبایی‌شناسی در فرم و محتوا و پرهیز از کلیشه‌های رایج فیلم‌سازی و همچنین تنوع آثار آن هم در نخستین جشنواره فیلم تحکیم، خرسند شده و فیلم‌های «خواب شب جمعه» اثر سروش درویشی، «گذشت» به کارگردانی مرضیه عطاالهی، «رفیق» کار محمدی‌‌منش، «پا» اثر اسماعیل زنگل‌گیا، «رده سنی مثبت 18»به کارگردانی سیدمسعود موسوی و «زمین خاکی» کار مائده صاحبان را شایسته تقدیر دانستند.

captcha