هدف انقلاب اسلامی، تربیت انسان در تراز انقلاب رسول‌الله(ص) است
کد خبر: 2788170
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

هدف انقلاب اسلامی، تربیت انسان در تراز انقلاب رسول‌الله(ص) است

گروه سیاسی: امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه هدف انقلاب ما تربیت انسان در تراز انقلاب رسول‌الله(ص) است، یادآور شد: انقلاب ما با آرمان‌ها، با مکتب و با ایمان در دنیا معروف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر روز گذشته، 10 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه لباس براى پوشاندن بدن و حفظ آن از سرما و گرما و آلودگى و مایه آبرو و آراستگى انسان است، اظهار کرد: اگر لباس وسیله تفاخر و تجمل باشد، انحراف از فلسفه وجودى لباس است؛ ساده‌پوشى از مظاهر ساده‌زیستى و رهایى از تعلق مادی است.

وی با تاکید بر ساده‌زیستى و وابسته نبودن به جلوه‌هاى فریبنده دنیا، افزود: اندازه و کیفیت لباسی که انسان را مغرور کند یا تکبر و خودبرتربینى آورد ناپسند بوده و مقید بودن به نوع خاصى از لباس هم اسارت‌آور است؛ رسول خدا(ص) هر وقت لباس تازه مى‌پوشید خدا را شکر مى‌کرد و می‌فرمود «خدای را سپاس که بر تن من چیزى پوشاند تا پوشش من باشد و میان مردم آراسته باشم».

این کارشناس دینی با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س)، متذکر شد: حضرت فاطمه‏ معصومه(س) خواهر گرامی امام هشتم(ع) است؛ از نکات برجسته زندگی بانوی کرامت، ولایت‌محوری ایشان است به گونه‌ای که یک سال پس از ورود امام رضا(ع) به خراسان با تحمل همه سختی‌ها و خطرات مسیر طولانی را به سمت ایران پیمودند و پس از حوادثی که در شهر ساوه برای حضرت پیش آمد، بیمارشدند و پس از 17 روز توقف در قم، رحلت کردند؛ ما ایرانیان مفتخریم که بر سفره کریمه اهل بیت(ع) هستیم.

امام جمعه رضوانشهر در ادامه فرارسیدن سی‌ششمین فجر انقلاب اسلامی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: حضور حضرت امام خمینی(ره) که خود یک فقیه و مجتهد مسلم بود در قامت رهبری انقلاب اسلامی این پیام را برای همگان داشت که این انقلاب، انقلاب آرمان‌ها و ارزش‌ها و برآمده از دین و تفکر دینی است.

وی با اشاره به خطراتی که از سوی دشمنان اسلام انقلاب را تهدید می‌کند، ادامه داد: این خطرات وجود دارد و بعضی افراد از همان اول انقلاب درصدد این هستند که انقلاب را در راه رسیدن به هدف‌ها و آرمان‌ها و در جهت‌گیری‌ها منحرف کنند؛ بعد از جنگ و بعد از رحلت امام‏(ره) افرادی در همین زمینه در حال فعالیت هستند، اما با عنایت خداوند متعال همواره ناکام خواهند ماند.

حجت‌الاسلام حبیبی مقام معظم رهبری را یک عالم دینی دانست و بیان کرد: ولایت فقیه یعنی دین از سیاست تفکیک‌ناپذیراست؛ شعارهای انقلاب ما دینی است، اما امروز بعضی‌ها با ژست روشنفکرانه به بهانه اینکه اوضاع جهان عوض شده درصدد این هستند که شعارهای انقلاب را تغییر دهند؛ البته مردم ما هوشیار هستند و گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست.

وی در پایان با بیان اینکه هدف انقلاب ما تربیت انسان در تراز انقلاب رسول‌الله(ص) است، یادآور شد: انقلاب ما با آرمان‌ها، با مکتب و با ایمان در دنیا معروف شده و مردم باید حواسشان باشد ما اگر در مسیر نظام جمهوری اسلامی به ثروت و قدرت و همه پیشرفت‌ها برسیم باید به گونه‌ای باشیم که بندگی خدا را فراموش نکنیم؛ اگر ما ثروت و قدرت بدست آوریم اما بنده خدا نباشیم ارزشی ندارد.

captcha