رهبر معظم انقلاب در نگارش نامه از قرآن الهام گرفته‌ است
کد خبر: 2760988
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد:

رهبر معظم انقلاب در نگارش نامه از قرآن الهام گرفته‌ است

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: نقطه اتصال این مردم، پیامبر(ص) است و در مقابل هتک حرمت آن چیزی که به عنوان یک معجزه مطرح شد، ابتکار عظیم رهبر معظم انقلاب در این پیامی بود که به جوانان اروپا منتقل شد، بنابراین ایشان در این ابتکار عظیم از قرآن الهام گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد شب گذشته، چهارم بهمن‌ماه در مراسم محکومیت هتک حرمت ساحت رسول الله(ص) در جمع زائران و مجاوران بارگاه حریم رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این حرکت شما در ساحت ولایتمدارانه پاره تن رسول الله(ص) انجام شده است و ان‌شاءالله این تجمع حماسی شما مورد توجه امام عصر(عج) واقع شود.

برخورد با اسلام‌گرایی همواره با اهانت و خشونت بوده است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مسئله مواجه با رسول الله(ص) هم عمر با رسالت و نبوت ایشان است، اظهار کرد: افرادی که با شخصیت ایشان مقابله می‌کردند، در هیچ زمانی از موضع استدلال و منطق انسانی با ایشان مواجه نمی‌شدند بلکه مواجهه آنان همواره با خشونت، اهانت و توهین‌های زورگویانه همراه بوده است.

وی ابراز کرد: در آن برهه زمانی هنگامی‌که کفار و مشرکان در برابر فضائل رسول الله(ص) محکوم می‌شدند، جوانان با فطرت پاک به طرف توحید و رهنمودهای پیامبر اسلام(ص) گرایش داشتند که این امر منجر به تحریک مشرکان علیه مسلمانان می‌شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به مورد خطاب گرفتن مشرکان از سوی قرآن مبنی بر آوردن آیه‌ای مانند کلام الله مجید گفت: آنان برای انجام این کار به نزد یکی از برجسته‌ترین شاعران عرب جاهلی به نام ولید ابن مغیره رفتند، او برای آنکه خواسته آنان به جا بیاورد، نزد رسول الله(ص) رفت تا کلام قرآنی ایشان را بشنود، او در ابتدا ایشان را تمسخر کرد اما پس از انکه پیامبر اکرم(ص) آیاتی از قرآن کریم را قرائت کردند، چهره او سرخ و سیاه شد و از مسجدالحرام بیرون آمد و خودش را در خانه محبوس کرد.

وی در ادامه بیان کرد: ابوجهل پس از سه روز با ولید ابن مغیره دیدار کرد و از او انتقاد کرد اما ولید در پاسخ گفت: کلام محمد(ص) جذبه‌ای دارد که دل‌ها را جذب خود می‌کند، این کلام بشریت نمی‌تواند باشد بنابراین بین مردم شایع کنیم که وی جادوگر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ساحت رسول الله(ص) بزرگ‌تر از آن است که انسان بتواند با وی مقابله کند، ابراز کرد: ایشان روزی از کنار مسجدالحرام رد می‌شدند که عده ای به ایشان اهانت کردند، شخص رسول الله(ص) در پاسخ به آن‌ها گفت: «من آمده‌ام تا شما را قربانی کنم»، این افراد از شنیدن این سخن جا خورده و ترسیدند اما این افراد بعدها در جنگ بدر کشته شدند.

دشمنان دو جریان اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را در پیش گرفته‌اند

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دشمنان دو جریان اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را در پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: اسلام‌هراسی در برابر اسلام‌گرایی است زیرا انسان‌ها طی دو قرن اخیر با حذف خداوند در زندگی روزمره‌شان مدرنیسم را تجربه کرده‌اند اما این تفکر نتیجه‌ای جز جنگ‌های جهانی اول و دوم، قتل، فقر و هلاکت‌های حاکم بر بشریت، ارمغان دیگری نداشته است لذا بشریت از کرده خود پشیمان شده است.

وی با اشاره به اینکه در همین زمان انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، قرآن کریم از چارچوب اماکن مذهبی بیرون آمده و معادلات جهانی را برهم زد، گفت: همچنین سیطره‌ انقلاب دنیا را گرفت و موجی از اسلام‌گرایی در جهان فراگیر شد از همین رو دشمنان که اسلام را رقیب خود می‌دیدند، بدین نتیجه رسیدند که دسته‌‍‌ای از خود مسلمانان را بر علیه یکدیگر تحریک کنند تا هم مسلمان کشی کند و هم چهره‌ای خشن از این دین به دنیا ارائه دهند و این‌گونه اسلام‌هراسی در برابر اسلام‌گرایی ترویج شد.

امام جمعه مشهد در ترویج اسلام‌ستیزی اظهار کرد: در وهله نخست ریشه این موضوع به فروپاشی شوروی برمی‌گردد که دنیای غرب متوجه شد تنها رقیبش در این وادی اسلام است؛ دوم، تنها کشوری که در دنیا آمریکا را دچار استیصال کرده ایران است زیرا با گذشت 35 هنوز نتوانسته این انقلاب را از مردم بگیرد، سوم مسئله تسلط آمریکا بر سایر کشورهای اسلامی است چراکه این کشورها بر مناطقی حاکم هستند که ثروت در آنجا انباشت شده است.

وی با بیان اینکه انگیزه‌ آنها تنها راه حفظ سیادت غرب در مسئله سلطه آمریکا بر کشورهای اسلامی است، گفت: با توجه به اینکه ثروت‌های دنیا در کشورهای اسلامی قرار دارد، باید هویت را از کشورهای اسلامی بگیرند و زمانی می‌توانند این کار را انجام دهند که مردمان مسلمان را تحقیر کنند؛ با این حال نقطه اتصال این مردم، پیامبر(ص) است و در مقابل چنین حرکتی آن چیزی که به عنوان یک معجزه مطرح شد، ابتکار عظیم رهبر معظم انقلاب در این پیامی بود که به جوانان اروپا منتقل شد، بنابراین ایشان در این ابتکار عظیم از قرآن الهام گرفته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: نگارش این نامه الهام گرفته شده از قرآن بود لذا علت آن که امام زمان(عج) توصیه فرموده‌اند: «در زمان غیبت به مجتهدان رجوع کنیم» این است که آنان اندیشه و فکر نظری خود را از احادیث و قرآن الهام می‌گیرند.

وی با تأکید بر پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا، ابراز کرد: جوانان اروپایی باید بدانند به جای اینکه قرآن را از رسانه‌ها بفهمند باید خودشان در قرآن قرار بگیرند و آن را بفهمند، از روز انتشار پیام رهبر معظم انقلاب که سه روز گذشته است، شبکه اجتماعی توئیتر بسته شد و نشان داد که آنها تحمل نداشته و عاجز هستند.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: حتی در راستای این حرکت عظیم دنیا تکان خورد و پیام را گرفت، ضربه‌ای که کشورهای اروپایی از این پیام رهبر معظم انقلاب برخوردار شدند، به مراتب بدتر و شدیدتر از عمل توهین به پیامبر اسلام (ص) بود، تمام آن‌ها در برابر این پیام سقوط کردند، در حالی که هنوز موج این پیام به طور کامل دنیا را نگرفته است.

captcha